سرامیک خودرو و واکس

چالش‌های سرامیک خودروهای چینی و مونتاژی داخل

خودروهای چینی و مونتاژی ممکن است که یک سری چالش هایی در مراقبت و انجام کارهای زیبایی مثل سرامیک بدنه  داشته باشند. بدین جهت ما در این مقاله قصد داریم تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و در مورد چالش های سرامیک کردن خودروهای چینی و همچنین راه های مقابله با آن با صحبت کنیم.

اشتراک گذاری

در سال‌های اخیر ممنوعیت واردات خودرو یا هزینه‌های بالای این کار، باعث شده است که خودرو سازان از وارد کردن جداگانه قطعات خودرو و مونتاژ کردن آنها، به جای وارد کردن یک خودروی کامل، استقبال زیادی ‌کنند. چین از مهم‌ترین کشورهایی است که سهم زیادی را در این واردات به خود اختصاص داده است.

اما خودروهای چینی و مونتاژی ممکن است که یک سری چالش هایی در مراقبت و انجام کارهای زیبایی مثل سرامیک بدنه  داشته باشند. بدین جهت ما در این مقاله قصد داریم تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و در مورد چالش های سرامیک کردن خودروهای چینی و همچنین راه های مقابله با آن با صحبت کنیم. بنابراین اگر شما هم صاحب یک خودروی چینی یا مونتاژی داخل هستید و قصد اجرای سرامیک برای آن را دارید، حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سرامیک خودرو و مزایای آن چیست؟

قبل از پرداختن به چالش های سرامیک کردن خودروهای چینی، بهتر است در مورد سرامیک بیشتر بدانید. اصلا سرامیک خودرو دقیقا چیست و چه نقشی در ظاهر خودرو دارد.

افراد زیادی تمایل دارند که ظاهر ماشین خود را در حد عالی نگه دارند و خودرویشان طوری به نظر برسد که گویا به تازگی از کارخانه خارج شده است. برای این کار، روش‌های گوناگونی از جمله قرار ندادن ماشین زیر تابش مستقیم شدید نور خورشید و شست و شو و کارواش منظم آن وجود دارد، اما در کنار این موارد جدیدترین و موثرترین روش برای حفظ ظاهر اتومبیل در حال حاضر، سرامیک خودرو است. سرامیک خودرو در حقیقت نوعی پوشش پلیمری مایع است که روی بدنه ماشین کشیده می‌شود و با این کار، نوعی پیوند شیمیایی میان این پوشش پلیمری و رنگ بدنه خودرو ایجاد می‌شود.

به عبارت دیگر، شما با سرامیک خودرو، یک لایه محافظتی بسیار نازک و تقریبا نامرئی روی بدنه آن اعمال می‌نمایید تا مقاومت رنگ بدنه خودرو را در برابر آسیب‌هایی نظیر نور خورشید، خراشیدگی، اشعه‌های فرا بنفش، لکه‌های آب و گل و گرد و غبار افزایش دهید. ضمن اینکه باعث درخشندگی و براقیت بدنه نیز می شوید. سرامیک‌های خودرو ترکیبی از مواد شیمیایی و معدنی هستند و بسیاری از آن‌ها از ماده‌ای به نام دی اکسید سیلیکون تشکیل شده اند. از انواع معروف این سرامیک ها، می‌توان به نانو سرامیک اشاره کرد که در آن از فناوری نانو نیز بهره گرفته شده است. همچنین سرامیک خودرو دارای مزایای زیادی است که از جمله آن‌ها عبارتند از:

1. سهولت شست و شوی ماشین

برخی به اشتباه فکر می‌کنند که با انجام سرامیک خودرو، ماشین دیگر نیاز به شست و شو و استفاده از شامپو خودرو نخواهد داشت. در حالی که سرامیک به معنای کاهش دفعات شست و شو و ایجاد سهولت در فرآیند آن است، نه به معنای‌عدم نیاز به شست و شو. جنس سرامیک آب گریز است و این موجب می‌شود که آب به راحتی روی بدنه خودرو  بلغزد و پس از شست و شو، روی بدنه لکه‌ای باقی نماند.

2. براقیت بدنه ماشین

سرامیک خودرو باعث براقیت بدنه می‌شود، ضمن این که شفافیت بدنه را نیز افزایش داده و خاصیت بازتابندگی آن را تقویت می‌کند.

3. مقاومت بدنه در برابر پرتوهای خورشیدی

قرار گرفتن در برابر نور شدید خورشید و اشعه‌های آن به خصوص اشعه UV یا فرا بنفش، موجب آسیب دیدن رنگ بدنه خودرو خواهد شد که این مشکل با بهره گیری از سرامیک خودرو تا حد زیادی قابل جلوگیری خواهد بود.

4. مقاومت بدنه در برابر مواد آلاینده شیمیایی

استفاده از روکش سرامیکی، لایه‌ای محافظ و یک سطح مقاوم روی بدنه در برابر آلاینده‌های شیمیایی ایجاد می‌کند و از چسبیدن این آلاینده‌ها و آسیب رساندن‌شان به سطح بدنه جلوگیری می‌کند.

وجود این مزایا قطعا صاحبان خودرو  را برای سرامیک ترغیب می‌کند، اما در بعضی موارد نوع ماشین و برند آن چه بسا این فرآیند سرامیک خودرو را به چالش می‌کشد. از جمله آن‌ها ماشین‌های چینی و یا مونتاژی داخل را می توان ذکر کرد که به دلیل‌ ضعیف بودن رنگ بدنه اگر فرآیند سرامیک برای آنها به دست حرفه‌ای‌ها انجام نشود با مشکل مواجه خواهد شد. در ادامه به این ویژگی ها و  یا ضعف های خودروهای چینی که می توانند سرامیک کردن آنها را به یک چالش تبدیل کند، صحبت می کنیم.

معایب خودروهای چینی مونتاژ داخل

با خارج شدن شرکت‌های خارجی از صنعت خودروی ایران، فرصتی برای چینی‌ها جهت عرضه تعدادی از ماشین های‌شان در بازار کشور ما به وجود آمد. برخی از مردم، طرفدار این خودروها هستند و برخی دیگر، بر این باورند که کارکرد خودروهای تولید داخل، بهتر از خودروهای چینی است. از طرف دیگر، با توجه به هزینه‌های بالای واردات خودرو، خودرو سازان ترجیح می‌دهند که قطعات این خودروها را به صورت جداگانه وارد نمایند و با مونتاژ این قطعات، خودروهای وارداتی را به مردم عرضه نمایند که البته، این کار سود زیادی برای خودرو سازان به دنبال دارد. در این بخش، قصد داریم ضعف های وارده به این خودروها را بررسی نماییم.

1. کاهش کیفیت قطعات خودرو با گذر زمان

این مورد تاثیر زیادی روی هزینه‌هایی که باید جهت نگهداری و تعمیر خودرو در طول زمان صرف شود، می‌گذارد. از طرفی برخی از ایرادات فنی هم در این خودرو ها ممکن است که قابل رفع نباشند.

2. وجود ایراداتی در بدنه

ظاهر ماشین، اولین چیزی است که پیش چشم بیننده قرار می‌گیرد و روی تصمیم گیری و نظر افراد در رابطه با ماشین، تاثیر بسزایی دارد. جالب است بدانید! که برخی از خودروهای مونتاژی چینی در مقایسه با دیگر خودروهای خارجی ممکن است ضعف هایی را در بدنه داشته باشند که سرامیک کردن این خودرو ها که  البته اگر به دست افراد حرفه ای انجام شود، یکی از راه‌های رفع این ایرادات و ایجاد درخشندگی و براقیت فوق العاده خواهد بود. همچنین سرامیک راهی برای جلوگیری از وارد شدن دیگر آسیب‌ها به بدنه این ماشین‌ها خواهد بود. اما خوب سرامیک کردن خودروهای چینی، چالش‌های خاص خود را به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

چالش‌های سرامیک خودروهای چینی و مونتاژی داخل

عملیات سرامیک کردن خودروهای چینی مونتاژ داخل، چالش‌های بسیاری را به همراه دارد. کیلر، یک لایه بی‌رنگ و فاقد پیگمنت‌های رنگی است که تا حدودی بدنه را در برابر عوامل محیطی مقاوم می‌سازد. خودروهای چینی مونتاژ داخل به دلیل داشتن کیلر ضعیف، خطر آسیب دیدن‌شان بیشتر است. از طرف دیگر، اجرای عملیات سرامیک خودرو که توسط دیتیلرها انجام می‌شود، برای خودروهای چینی مونتاژ داخل فرآیندی سخت محسوب می‌شود، چرا که پوشش نانو سرامیک با کیلر این خودروها پیوند خورده و ضعیف بودن کیلر این خودروها موجب سخت شدن فرآیند سرامیک کردن خودرو می شود.

مطلب پیشنهادی: «اصلی ترین تفاوت سرامیک خودرو و سرامیک واکس»

در جهت رفع این مشکلات و چالش ها، لازم است که در گام نخست، مناسب‌ترین سرامیک  از برندهای معتبر را برای خودروی مد نظر پیدا و انتخاب نمایید. در گام بعد، توجه داشته باشید که ماشین را هر چه زودتر بعد از تحویل گرفتن از کارخانه برای سرامیک کردن نزد افراد و مراکز تخصصی ببرید، زیرا خودروی صفر کم‌ترین میزان خط و خش را دارد و پولیشکاری نیاز ندارد. همچنین در هنگام اجرای سرامیک خودرو باید دقت زیادی صرف شود تا از متصل شدن کامل سرامیک و بدنه اطمینان حاصل گردد.

راهکارهای مقابله با چالش سرامیک خودروی چینی و یا مونتاژی

درست است که فرآیند سرامیک خودروهای چینی دارای چالش است، اما در هر صورت با توجه به بازار گرم خرید و فروش ماشین‌های چینی و مونتاژی لازم است تا از خدمات مناسب برای سرامیک خودروهای چینی و یا مونتاژی داخل بهره برد .ضمن اینکه وقتی این کار توسط افراد حرفه ای انجام شود، چالش های سرامیک به حداقل خواهد رسید و نتیجه عالی را به همراه خواهد داشت.

بنابراین قبل از هر چیز باید سرامیک خودروهای چینی توسط متخصص و یا مراکز معتبر دیتیلینگ توسط اپراتورهایی با مهارت بالا انجام شود. شما می‌توانید در این زمینه با خیال راحت از کارواکس کمک بگیرید.

کارواکس به عنوان اولین مرکز تخصصی دیتلینگ خودرو در کشور با استفاده مواد برند درجه یک، ابزار پیشرفته و تخصص چندین‌ساله در زمینه سرامیک انواع خودروها و استفاده از نیروهای آموزش دیده حرفه ای در این زمینه می‌تواند به شما برای داشتن یک تجربه عالی در زمینه سرامیک خودروهای چینی کمک کند.

از نکات مهم دیگر که می تواند چالش های سرامیکی را به حداقل برساند، چربی‌زدایی اصولی بدنه خودرو قبل از اجرای فرآیند سرامیک کردن خودرو است.

 تجربه ثابت کرده که اگر برای رفع چربی و یا حذف آلودگی روغنی از بدنه‌ی خودروهای چینی، به طور مستقیم از مواد چربی‌زدا استفاده شود( به ویژه چربی زدایی هایی که درصد الکل بالایی دارند) ممکن است که روی بدنه هاله هایی ایجاد گردد. پس پیشنهاد می‌شود که مواد چربی‌زدا را کمی با آب رقیق کرده تا از ایجاد لکه و هاله روی بدنه جلوگیری شود و به نتیجه مطلوب‌تر حاصل گردد.

همچنین برای پاک کردن بهتر است از دستمال‌هایی که پرز کوتاه‌تری دارند مانند دستمال‌های مایکروفایبر استفاده شود. البته درست است که نسبت به سایر دستمال‌ها شاید قدرت جذب کمتری داشته باشند، اما در نهایت اثر هاله و یا هولوگرام بر روی بدنه به جا نمی‌گذارند.

همچنین باید حتما از مواد درجه‌ی یک و برند برای حذف آلودگی استفاده کرد. ضمن اینکه پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع کار ابتدا در گوشه‌ای از بدنه‌ی خودرو چربی‌زدا را تست کرده و در صورت جواب دهی با پاشش یکنواخت و نرم شروع به فرآیند چربی‌زدایی کرد.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم شاهد رشد روز افزون تعداد خودروهای چینی در کشور هستیم که البته تعداد زیادی از این خودرو ها، حاصل مونتاژ قطعات وارداتی بوده و دارای ضعف‌هایی هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به ضعف کیلر بدنه‌ی خودروها اشاره کرد که به مرور زمان باعث افت رنگ بدنه خواهد شد. پس سرامیک، از راه حل‌های پیشنهادی برای بهبود ظاهری این خودروهاست. اما سرامیک کردن خودروهای چینی خود با چالش هایی همراه است که در این مقاله به چالش ها و راه های مقابله با آنها و در نهایت اقدامات و  نکات لازم برای اجرای یک سرامیک اثر بخش خودروهای چینی اشاره کردیم

کیفیت و برند مواد استفاده شده برای سرامیک خودرو در عملکرد آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود و بهره مندی از مزایای سرامیک خودرو، در گرو استفاده از سرامیکی با کیفیت از برندهای معتبر است. پس یکی از عوامل مهم، استفاده از مواد با کیفیت در سرامیک خودروهای چینی است. علاوه بر آن استفاده از افراد با تجربه برای سرامیک خودرو ضروری است چرا که سرامیک این نوع خودروها قلق خاص خود را دارد و اگر به طور تخصصی انجام نشود ممکن است در مدت کوتاهی هزینه مضاعفی را به صاحب خودرو تحمیل کند.

بنابراین اگر خودروی چینی دارید از مراکز معتبر برای انجام این کار کمک بگیرید، کارواکس به عنوان اولین مرکز تخصصی دیتلیتینگ خودرو در ایران، با سابقه‌ی درخشان چندین‌ساله در کرج و با به کارگیری نیروهای با تجربه و متخصص و همچنین استفاده از مواد مرغوب و برند اقدام به سرامیک انواع خودروها از جمله خودرهای چینی و یا مونتاژی داخل به بهترین شکل و بدون هیچ گونه آسیبی و با ضمانت کیفیت اجرا می‌نماید. شما میتواند با تماس با مرکز پشتیبانی کارواکس از تمامی خدمات سرامیک خودرو  اطلاع پیدا کنید.

سوالات متدوال

1. ضعف بدنه‌ی خودرو ی چینی و یا مونتاژی داخل در چیست؟

اصلی‌ترین دلیل ضعف بدنه خودروهای چینی کیلر ضعیف آن هاست که با سرامیک کردن اصولی توسط افراد حرفه ای می توان از ایجاد آسیب به بدنه این خودروها جلوگیری کرد و جلوه ظاهری فوق العاده به آن بخشید.

2. راهکارها اصلی مقابله با چالش سرامیک خودروی چینی چیست؟

استفاده از چربی زداهایی که با آب رقیق شده باشد، استفاده از دستمال‌های خودرو میکروفایبر با پرزهای کوتاه،  استفاده از مواد با کیفیت و از برند های معتبر و اجرای کار توسط افراد حرفه ای باعث می‌شود که سرامیک خودروهای چینی به بهترین شکل انجام شود و هیج آسیبی به بدنه وارد نشود و بهترین نتیجه حاصل گردد.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید