سرامیک خودرو و واکس

سرامیک خودرو و سرامیک واکس چه تفاوتی دارند؟

حفظ زیبایی و درخشش بدنه خودرو برای همه ما مهم است. برای حفظ زیبایی و درخشندگی خودرو، دو روش محافظتی به نام های سرامیک بدنه و سرامیک واکس خودرو پیشنهاد می‌شود. این دو روش چه فرقی با هم دارند، تفاوت‌ سرامیک خودرو و سرامیک واکس چیست؟

اشتراک گذاری

خودرو برای بسیاری از ما یک دارایی‌ گران‌قیمت و مهم محسوب می شود. اغلب خریداران، خودروهای خود را به عنوان نماینده‌ای از سلیقه و شخصیتشان می‌دانند. از این رو، حفظ زیبایی و درخشش بدنه خودرو برای آنها مهم است. برای حفظ زیبایی و درخشندگی خودرو، دو روش محافظتی به نام های سرامیک بدنه و سرامیک واکس خودرو پیشنهاد می‌شود. این دو روش چه فرقی با هم دارند، تفاوت‌ سرامیک خودرو و سرامیک واکس چیست؟

 در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم که این دو ماده، هر یک با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود، در جهت حفظ زیبایی و محافظت خودروها به کار برده می‌شوند. اما سرامیک خودرو برای محافظت و براقیت طولانی مدت روی خودرو مناسب است، در حالی که سرامیک واکس به صورت سریع و موقت، بیشتر بهبود براقیت را موجب می شود و نقش محافظتی آن کمرنگ است. بین سرامیک و سرامیک واکس تفاوت های زیادی وجود دارد، که اگر قصد دارید به طور کامل با تفاوت‌ سرامیک و سرامیک واکس آشنا شوید؛ ما به شما کمک خواهیم کرد. ما در اینجا قصد داریم تا این دو روش را به عنوان دو گزینه محبوب برای حفظ زیبایی و حفاظت از خودرو مورد بررسی قرار دهیم.

 در واقع ما به مقایسه‌ سرامیک خودرو و سرامیک واکس و همچنین ویژگی های هر یک از این روش‌ها خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم که انتخاب مناسبی بین این 2 محصول برای خودروی خود داشته باشید. آماده‌اید تا با ما در این سفر مقایسه‌ای جذاب به دنیای حفظ زیبایی خودروها بپیوندید؟ با ما همراه باشید.

مقایسه سرامیک خودرو و  سرامیک واکس

سرامیک خودرو چیست؟

وقتی به مقایسه‌ سرامیک خودرو و سرامیک واکس می‌پردازیم، تفاوت‌های مهمی وجود دارد که در بخش های بعدی مقاله به آنها می پردازیم. اما قبل از بیان تفاوت‌ سرامیک خودرو و سرامیک واکس و مقایسه هرکدام، بهتر است در ابتدا بدانیم که سرامیک خودرو  و سرامیک واکس چیست؟

سرامیک خودرو، روکش سرامیکی  است که از جنس پلیمر مایع و دی اکسید سیلیس تشکیل شده و به صورت دستی بر روی بدنه خودرو اعمال می‌شود. این پوشش با رنگ فابریک خودرو همگام می‌شود و یک لایه محافظتی بر روی بدنه ایجاد می‌کند. روکش‌های سرامیکی به دلیل ویژگی هایی مثل آب‌گریزی، درخشندگی و مقاومت در برابر عوامل محیطی، بسیار پرطرفدار هستند. پوشش‌های نانو سرامیک به چشم قابل مشاهده نیستند و در ظاهر خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

در واقع سرامیک خودرو یک فرآیند پیشرفته در صنعت حفاظت از خودروهاست که با استفاده از تکنولوژی نانو؛ لایه‌ای از سرامیک نانو را  به منظور حفاظت از سطح خودرو در برابر خط و خش، شستشو مکرر، آلودگی‌های هوا، آفتاب و عوامل محیطی دیگر اعمال می‌کند. پوشش‌های سرامیکی یا نانو سرامیک به بدنه خودرو اعمال می‌‌شود. سرامیک بدنه خودرو از دوام بالا، مقاومت در برابر آفتاب و آب باران، آلودگی‌های هوا و شرایط محیطی مختلف برخوردار است. این پوشش بین 1 تا تا 8 سال ماندگاری دارد. تاثیرات سرامیک خودرو مواردی مثل: براقیت طولانی مدت، آبگریزی، حفاظت در برابر خط و خش و آلودگی های محیطی و همچنین حفظ ارزش و زیبایی خودرو  را شامل می‌شود.

تفاوت سرامیک خودرو و سرامیک واکس

                                                                                                                              

سرامیک واکس خودرو، محصولی است که بیشتر برای بهبود ظاهر و براقیت بدنه به کار برده می‌شود، که در کنار این براقیت می‌تواند تا حدی نقش محفاظتی از بدنه خودروها را  نیز ایفا کند. سرامیک واکس،  همچنین خاصیت آبگریزی ایجاد کرده و از  به جا ماندن لکه های آب بر روی بدنه خودرو جلوگیری می‌کند و کمک می کند که بدنه خودرو مدت طولانی تر تمیز باقی بماند.

فراموش نکنید که ویژگی محافظتی سرامیک واکس در مقایسه با سرامیک های خودرو  بسیار کمتر است. سرامیک واکس به اندازه پوشش نانو سرامیک نمی‌تواند از بدنه خودرو در برابر خراش ها، اشعه های آفتاب و دیگر آلودگی های محیطی محافظت کند. 

مقایسه سرامیک و سرامیک واکس خودرو از منظر مزایا  هرکدام

در ادامه ی بحث مقایسه سرامیک خودرو و سرامیک واکس، می‌توان به مزایای هر یک اشاره کرد، که به شرح زیر است:

1. مقاومت به خط و خش

   - سرامیک واکس بدنه خودرو: در بیان تفاوت سرامیک خودرو و سرامیک واکس از نگاه ویژگی های هر کدام باید گفت که سرامیک واکس، مقاومت بسیار کمی در برابر خط و خش دارد و معمولا نمی تواند از سطح خودرو در برابر ایجاد خط و خش محافظت کند.

   - سرامیک بدنه خودرو: سرامیک خودرو مقاومت بالایی دارد. به میزان قابل توجهی و در طولانی مدت از  بدنه خودرو در برابر خط و خش، حفاظت می‌کند. محافظت از بدنه خودرو در برابر خراش های سطحی تا متوسط یکی از کاربردهای اصلی سرامیک خودرو است.

2. ماندگاری

  • سرامیک بدنه خودرو

   - ماندگاری بلندمدت: پوشش‌های سرامیکی معمولاً ماندگاری بیشتری دارند. این پوشش‌ها به خوبی در برابر UV، آب و هوا و شرایط محیطی مقاومت نشان می‌دهند و به طور کلی 1 تا 8 سال می‌توانند ماندگاری داشته باشند.

  • سرامیک واکس

   - ماندگاری متوسط: پوشش‌های سرامیک واکس معمولاً ماندگاری کمتری دارند و نیاز به تجدید پوشش مکرر دارند. به طور عمومی2  تا  6 ماه می‌توانند ماندگاری داشته باشند.

3. براقیت

مقایسه براقیت بین پوشش‌های سرامیکی بدنه خودرو و سرامیک واکس بر روی سطح خودروها ممکن است به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. که در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم:

  • سرامیک بدنه خودرو

   - براقیت طبیعی و چشمگیر: پوشش‌های سرامیکی براقیت طبیعی و  در عین حال چشمگیری به خودرو می‌دهند.

   - مقاومت زیاد به آب و لکه‌ها: پوشش‌های سرامیکی آب و لکه‌ها را دفع می‌کنند، به عبارتی به باعث می شود که آب از روی سطح خودرو سر بخورد.

   - ماندگاری براقیت: براقیت ایجاد شده توسط پوشش‌های سرامیکی برای مدت طولانی تری حفظ می شود.

  • سرامیک واکس

   - براقیت متوسط: پوشش‌های سرامیک واکس معمولاً براقیتی متوسطی به خودرو می‌دهند. این براقیت  کمتر از پوشش های سرامیک خودرو بوده و به عبارت دیگر ملایم‌تر است.

   - مقاومت کم به آب و لکه‌ها: پوشش‌سرامیک واکس نسبت به سرامیک بدنه خودرو از مقاومت کمتری در مقابل آب و لکه ها برخوردار است. به عبارتی آبگریزی کمتری دارد. اما در مجموع نسبت به لکه ها و آب می‌تواند تا حدی مقاوم باشد.

  - ماندگاری براقیت: براقیت ایجاد شده به وسیله سرامیک واکس، ماندگاری کمتری دارد.

4. حفاظت از اشعه ماوراء بنفش

   -  سرامیک واکس بدنه خودرو: محافظت سرامیک واکس از بدنه خودرو در برابر اشعه ماورا بنفش، بسیار کم است.

   - سرامیک بدنه خودرو:  سرامیک خودرو به خوبی می تواند  از  بدنه در  برابر  اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت  کند.

5. مقاومت در برابر عوامل محیطی

   -  سرامیک واکس بدنه خودرو: سرامیک واکس مقاومت کمی در برابر آب باران و آلودگی‌های محیطی دارد و به میزان اندکی می تواند از بدنه خودرو در برابر آسیب های محیطی محافظت کند.

   - سرامیک بدنه خودرو: سرامیک بدنه از مقاومت عالی در برابر آب باران، گرد و غبار، فضولات پرندگان و دیگر آسیب های محیطی برخوردار است و می تواند از بدنه خودرو در برابر این عوامل محیطی به خوبی محافظت  نماید.

6. انجام کار

   - سرامیک واکس خودرو: اجرای سرامیک واکس بسیار راحت است و برای افرادی که خودروهای خود را خودشویی می‌کنند، مناسب است.

   - سرامیک بدنه خودرو: این فرآیند معمولاً توسط متخصص ها و مراکز حرفه‌ای دیتیلینگ انجام می‌شود و نیاز به مهارت و تجهیزات ویژه دارد.

با این اوصاف در بیان تفاوت‌ سرامیک و سرامیک واکس از منظر مزایا و ویژگی هایی که دارند، انتخاب بین سرامیک واکس و سرامیک بدنه خودرو  باید بسته به اهداف شما، سطح حفاظت مورد نیاز و میزان بودجه، انجام شود. اگر مقاومت و ماندگاری بیشتر و سطح حفاطتی بالاتری برای خودروی خود می خواهید، سرامیک بدنه گزینه بهتری است. اما اگر به یک راهکار سریع و اقتصادی نیاز دارید و  هدف شما صرفا براقیت و ایجاد خاصیت آبگریزی کوتاه مدت است، سرامیک واکس، انتخاب مناسب تری برایتان خواهد بود.

7. هزینه تمام شده

هزینه تمام شده در سرامیک بدنه خودرو نسبت به سرامیک واکس بیشتر است چرا که استفاده از نیروی متخصص در اجرای آن ضروری بوده و مراحل انجام آن طولانی و زمان بر است. علاوه بر آن سرامیک خودرو، در مقایسه با سرامیک واکس، محصول گران تری است، زیرا از فرمولاسیون خاصی برخوردار است و مزایای بیشتری را ارائه می‌دهد. به طور مثال سرامیک خودرو، یک پوشش محافظتی با ماندگاری طولانی مدت 2 تا 8 سال بر روی خودرو ایجاد کرده که از بدنه خودرو در برابر آسیب های محیطی محافظت می‌کند. مزایای سرامیک خودرو فقط به این مورد محدود نمی شود و موارد بسیار دیگری را در بر می گیرد که در 6 مورد قبلی به آنها اشاره کردیم.

به یاد داشته باشید، سرامیک خودرو و سرامیک واکس، هر دو محبوب و پرطرفدار هستند، زیرا که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. مشتریان با توجه به ترجیحات، نیاز و سلیقه خود انتخاب خود بین این دو روش زیبایی و مراقبتی خودرو انجام می‌دهند.

سرامیک واکس چیست

                                                                                 

مقایسه‌ سرامیک و سرامیک واکس از منظر کاربرد هرکدام

در کاربرد سرامیک واکس خودرو و سرامیک خودرو باید گفت که هردو این محصول پر کاربرد در حوزه دیتیلینگ خودرو، تقریبا یک کار را انجام می‌دهند، یعنی کمک به حفظ زیبایی و درخشندگی بدنه خودروها، اما تفاوت‌های مهمی در کارایی، مدت ماندگاری و ویژگی ها دارند.

سرامیک بدنه از مزایایی همچون دوام و مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی برخوردار است، اما هزینه بیشتری نیز دارد. در مقابل سرامیک واکس خودرو دوام کمتری دارد، ولی اقتصادی‌تر است. زمانی که خودروی شما جدید و نو است، استفاده از روکش نانو سرامیک برای حفظ زیبایی و محافظت از بدنه آن مناسب خواهد بود. چرا که می تواند به مدت طولانی یعنی از  1 تا 8  سال از بدنه خودرو در برابر عوامل محیطی محافظت کرده و آن را نو، تمیز و درخشنده نگه دارد.

اما در مورد کاربرد سرامیک واکس نیزباید گفت که بیشتر، براقیت و خاصیت آبگریزی را برای بدنه خودرو  با دوام 1 تا 6 ماهه ایجاد می‌کند. این محصول انتخاب خوبی برای محافظت قوی و طولانی مدت از بدنه نخواهد بود.

جدول مقایسه‌ سرامیک و سرامیک واکس خودرو 

مقایسه نانو سرامیک و سزامیک واکس

سخن پایانی

در پایان مقاله تفاوت سرامیک و سرامیک واکس، مشخص است که انتخاب بین سرامیک بدنه و سرامیک واکس خودرو بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. هر دو روش قابلیت‌ها و مزایای خاص خود را دارند. اما در مجموع باید گفت که سرامیک بدنه خودرو از دوام و مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی برخوردار است، در حالی که سرامیک واکس از مقاومت ملایمتر و دوام کمتری در برابر عوامل محیطی برخوردار است.

همچنین سرامیک بدنه خودرو براقیت و آبگریزی بیشتری نسبت به سرامیک واکس دارد اما در عوض سرامیک واکس خودرو مقرون به صرفه می باشد. امیدواریم در این مقاله از کارواکس، مرکز دیتیلینگ خودرو توانسته باشیم راهنمای خوبی برای انتخاب شما در سرامیک خودرو و یا سرامیک واکس مناسب خودرو بوده باشیم برای خرید می توانید از طریق سایت اقدام نمایید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه