پولیش سرامیک خودرو و واکس

مقایسه و تفاوت پولیش و واکس خودرو

برای احیای رنگ خودرو و بازیابی درخشندگی آن، راه های مختلفی وجود دارد. بسیاری، ترجیح می دهند به وسیله پولیش به از بین بردن خط و خش های عمیق و سطحی و احیای رنگ بدنه کمک کنند. برخی دیگر نیز برای براق کردن بدنه خودروشان به واکس بدنه بسنده می کنند.

اشتراک گذاری

برای احیای رنگ خودرو و بازیابی درخشندگی آن، راه های مختلفی وجود دارد. بسیاری، ترجیح می دهند به وسیله پولیش به از بین بردن خط و خش های عمیق و سطحی و احیای رنگ بدنه کمک کنند. برخی دیگر نیز برای براق کردن بدنه خودروشان به واکس بدنه بسنده می کنند. اما اینکه کدام مورد برای احیای ظاهر خودرو مناسب تر بوده و چطور باید از آن استفاده کرد، موضوعی است که درباره آن صحبت خواهیم کرد. ما در این مقاله از مجله کارواکس، مرکز دیتیلینگ خودرو به بررسی تفاوت پولیش و واکس خودرو می پردازیم و هر دو این محصول را از جنبه های مختلف با یکدیگر مقایسه کرده و مورد بررسی قرار می دهیم.

پولیش خودرو چیست؟

پولیش خودرو نوعی سنباده مایع است که به وسیله عمل سایش و از بین بردن لایه بسیار نازک (میکرونی) از رنگ، به احیایی رنگ و درخشندگی دوباره آن کمک میکند. به وسیله انواع پولیش ها می توان خطوط عمیق و سطحی روی بدنه را محو کرده و به درخشان شدن دوباره اتومبیل کمک کرد.

پولیش خودرو چیست؟

کاربرد پولیش خودرو چیست؟

پولیش ها به چند نوع زبر، نرم، تک مرحله ای و آنتی هولوگرام تقسیم می شوند که هر کدام از آنها کاربرد مخصوص به خود را دارد. همچنین عمل پولیش کاری به دو صورت دستی و ماشینی انجام شده و بر حسب نوع پولیش از قدرت متفاوتی برخوردار است. به طور کلی از پولیش ها برای از بین بردن خط و خش های روی بدنه خودرو، احیای رنگ و احیای درخشندگی استفاده می کنند.

واکس خودرو چیست؟

واکس یکی از بهترین و ارزانترین راه های نگهداری از رنگ خودرو در برابر آسیب های بیرونی مانند نور خورشید، شرایط آب و هوایی و ... است. این محصول ترکیبی از روغن ها، حلال ها، اتانول، مواد معدنی و چند محصول دیگر است که به دو صورت مایع و جامد در بازار عرضه می شود. ترکیب مومی شکل واکس خودرو باعث می شود تا به راحتی به بدنه چسبیده و علاوه بر بازیابی درخشندگی آن خاصیت محافظتی نیز داشته باشد. همچنین این محصول با خاصیت آبگریزی که دارد مانع از چسبیدن کثیفی و آلودگی به سطح بدنه می شود.

کاربرد واکس خودرو

 یکی از بارزترین کاربرد واکس خودرو، بازیابی درخشندگی اتومبیل است. شما به وسیله این محصول می توانید اتومبیل زیبا تر و درخشنده تر داشته باشید. اما کاربرد دیگر واکس که به مراتب از کاربرد اول مهم تر است، محافظت از بدنه خودرو در برابر آسیب هایی ناشی از اشعه فرابنفش خورشید، پاشش حشرات، صمغ درختان و اکسید شدن با هوا است.

چه زمانی از واکس خودرو استفاده نکنیم؟

  1. اگر بدنه خودرو شما پراز خط و خش باشد.
  2. اگر نیاز دارید مدت زمان زیادی از بدنه خودرو محافظت کنید.
  3. اگر برای بدنه خودرو خود نیاز به یک محافظ قوی دارید.

چه زمانی از واکس خودرو استفاده کنیم؟

  1. اگر بخواهیم خودرو ما براق و درخشنده شود در صورتی که رنگ بدنه آسیب دیده است.
  2. اگر بخواهیم به بدنه یک لایه محافظتی ایجاد کنیم تا در برابر آسیب ها مقاوم باشد.
  3. اگر فاصله بین زمان قبلی پولیش کاری ما کمتر از یک ماه است.

موارد استفاده واکس خودرو

تفاوت پولیش و واکس خودرو

اگرچه هر دو فرایند پولیش کاری و واکس زدن به نوعی به احیای رنگ خودرو کمک میکند، اما تفاوت هایی نیز بین آن دو وجود دارد که به بررسی آن می پردازیم:

1. هزینه واکس و پولیش

پولیش کاری نیاز به کسب مهارت داشته و یک فرایند کاملا حرفه ای است. در پولیش کاری، بسته به نیاز بدنه خودرو از دستگاه های پولیش روتاری، پولیشر اوربیتال و دستگاه های دوال اکشن استفاده می‌شود. نکته مهم درباره پولیش کاری این است که استفاده از آنها نیاز به کسب مهارت داشته و هر کسی به راحتی نمی تواند این عمل را انجام دهد. البته واکس نیز می تواند قسمتی از عمل پولیش کاری باشد که به وسیله پولیش نرم انجام می شود. اما به طور کلی واکس زدن اتومبیل به راحتی انجام شده و نیاز به دستگاه خاصی ندارد. بنابراین هزینه پولیش کاری نسبت به واکس بیشتر خواهد بود .

2. درصد تاثیرگذاری واکس و پولیش

فرایند پولیش و واکس دو عمل کاملا مجزا از هم هستند و به نوعی مکمل یکدیگر محسوب می شوند. اگر بخواهید خط و خش های روی بدنه خودرو را از بین ببرید و به احیای رنگ خودرو کمک کنید، حتما باید از پولیش استفاده کنید؛ چرا که واکس تاثیری بر محو کردن خط و خش های بدنه نخواهد داشت. با این وجود واکس می تواند بعد از فرایند پولیش، باعث درخشندگی دوباره اتومبیل شده و از رنگ بدنه محافظت کند.

3. تفاوت واکس و پولیش در میزان سهولت استفاده

پولیش کاری ماشینی، نیاز به کسب مهارت داشته و اگر ناشیانه انجام شود، قطعا به بدنه آسیب خواهد رساند. همچنین واکس زدن خودرو به وسیله دستگاه نیز احتیاج به آموزش دارد؛ اما انجام آن آسان تر از پولیش کاری است. با این وجود واکس خودرو در زمان کمتر و با طی کردن مراحل ساده تری انجام می شود بنابراین سهولت در انجام واکس نسبت به پولیش بیشتر است.

4. دوره های زمانی استفاده واکس و پولیش

انجام بیش اندازه(ماهی دوبار) و نامنظم پولیش می تواند به بدنه خودرو آسیب وارد کند. بنابراین قبل از پولیش کاری، حتما باید با یک متخصص حرفه ای در این زمینه صحبت کرد. اما استفاده از واکس بدنه تعداد مشخصی نداشته و هر زمان که بخواهید می توانید از این فرایند استفاده کنید.

با توجه به آنچه گفت شد، می توان واکس و پولیش را اینگونه با هم مقایسه کرد.

تفاوت پولیش و واکس خودرو

نتیجه

استفاده از هردو فرایند واکس زدن و پولیشکاری می تواند برای بازیابی زیبایی و درخشندگی بدنه خودو مفید باشد اما بهتر است قبل از انجام آن ابتدا با یک متخصص صحبت کرده و بدنه خودرو خود را نیاز سنجی کنید، تا با انتخاب گزینه مناسب بتوانید بهترین نتیجه را بدست بیارید. همچنین برای انتخاب درست، بهتر است در مورد تفاوت پولیش و واکس خودرو اطلاعات لازم را کسب کنید که در این مقاله، اطلاعات لازم به زبانی ساده به شما ارائه شد.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید