راهنمای خرید

راهنمای انتخاب بهترین پد پولیش و نکاتی که باید بدانید.

یکی از بزرگترین دغدغه افرادی که می خواهند اتومبیل خود را پولیش کنند، استفاده از پد مناسب است. پدهایی که از نظر درجه سختی، اندازه و کاربرد بتواند عمل پولیش را مطلوب تر کند، چرا که انتخاب پد نامناسب برای خودرو بسیار آسیب زا خواهد بود.

اشتراک گذاری

 یکی از بزرگترین دغدغه افرادی که می خواهند اتومبیل خود را پولیش کنند، استفاده از پد مناسب است. پدهایی که از نظر درجه سختی، اندازه و کاربرد بتواند عمل پولیش را مطلوب تر کند، چرا که انتخاب پد نامناسب برای خودرو بسیار آسیب زا خواهد بود. ما در این مقاله از کارواکس، مرکز تخصصی دیتیلینگ خودرو قصد داریم درباره انواع پد پولیش و کاربرد آنها صحبت کنیم، تا راهنمای خوبی برای شما در انتخاب بهترین پد پولیش باشد. ما با همراه باشید.

پد پولیش چیست؟

پدهای پولیش‏، دیسک های پارچه ای هستند که برای صیقل دادن سطح رنگ خودرو و انواع فلز مورد استفاده قرارمی گیرند. در واقع این ابزار (به عنوان یک کاغذ سمباده) کمک میکند تا در مراحل مختلف پولیش، محو کردن خراش ها و درخشندگی بدنه با موفقیت انجام شود. پدهای پولیش هم برای روش دستی و هم روش دستگاهی کاربرد داشته و روی انواع دستگاه پولیش روتاری، اوربیتال و دوال اکشن سوار می شوند. به طور کلی برای انتخاب بهترین پد پولیش باید سه نکته را در نظر بگیرید که به شرح زیر است:

  1.   پدی که مناسب هدفتان باشد.
  2.   پدی که مناسب اتومبیلتان باشد.
  3.   درجه زبری پد

 تنوع پد ها در بازار بسیار است، اما معمولا آنها را بر اساس جنس یا درجه زبری و یا نحوه کاربردشان تقسیم بندی می کنند. شما با با در نظر گرفتن سه نکته بالا، می توانید بهترین پد برای پولیش ماشین انتخاب کرده و به دنبال آن فرایند پولیش موفقیت آمیزی نیز داشته باشید.

انواع پد پولیش خودرو از نظر درجه زبری

پدهای پولیش از نظر درجه زبری به سه بخش تقسیم می شوند:

پد های سخت: با درجه زبری بالا برای از بین بردن خراش های عمیق بدنه و صیقلی کردن سطح خودرو

پد های متوسط:برای از بین بردن خط و خش های سطحی و بازیابی درخشندگی خودرو

پد های آنتی هولوگرام:با درجه سختی کم که در انتهای پولیش کاری، روی بدنه کشیده شده و هولوگرام های به جا مانده از مراحل پولیش را از بین می برد.

پدهای بسیار نرم: از این نوع پد ها عموما برای فرایند واکس خودرو استفاده می شود.

بررسی پد ها از نظر جنس

انواع پد پولیش، از نظر جنس ساخته شده نیز متفاوت بوده و هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارد، که بر این اساس، انواع پدها به شرح زیر است:

1. پد پشمی یا پوست بره

 پدهای پشمی یا پوست بره عموما دارای درجه زبری زیادی هستند، اما در برخی موارد می توان پد پشمی متوسط نیز پیدا کرد. پدهای پوست بره برای از بین بردن خط و خش های عمیق مورد استفاده قرار میگیرند. برخی از این پدها از پشم خالص و برخی از ترکیب مواد مصنوعی و پشم گوسفند ساخته شده اند که درجه سختی کمتری دارند. این نوع از پد ها برای فرآیند پولیش یک مرحله ای یا دو مرحله ای یا برای خودروهایی که روی بدنه آنها لکه های سخت وجود دارد نیز ایده آل هستند.
نکته مهم درباره پدهای پشمی این است که قابلیت استفاده در سرعت های بالای پولیش را دارند(2500 تا 4500 دور بر دقیقه). در این سرعت می توانند به راحتی آثار رنگ پریدگی اکسیداسیون و آفتاب سوختگی را از روی بدنه اتومبیل محو کنند. همچنین این پدها، نسبت به نوع فومی آن گرمای کمتری تولید کرده و نتیجه بهتری را ارائه می دهند.

2. پد های میکروفایبر

همانطور که از اسم این نوع از پدها پیداست، در ساختار آن از الیاف میکروفایبر استفاده شده است. پدهای میکروفایبر نیز مانند پد پوست بره جز دسته های زبر محسوب شده و برای از بین بردن خراش های عمیق مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین به دلیل مشبک بودن این نوع پدها و عبور هوا هنگام فرایند پولیش، از آن برای برطرف کردن آفتاب سوختگی استفاده میکنند. پدهای هیبریدی از زیر مجموعه پدهای میکروفایبر هستند که به دلیل ساختاری که دارند؛ هنگام استفاده، هولوگرام روی سطح باقی نمی گذارند.

3. پد های اسفنجی

 پدهای اسفنجی یکی از پر تنوع ترین و ارزان ترین پد های موجود در بازار است. به همین دلیل کاربرد فراوانی دارد همچنین این نوع از پد ها مناسب پولیش رنگهای است که  تراکم بالایی دارد. به طور کلی پد های اسفنجی بر اساس درجه زبری تقسیم بندی میشود:

پد های اسفنجی زبر: به دو نوع بسیار زبر و زبر تبدیل می شود که گرمای ایجاد شده توسط این نوع پد ها، می تواند به راحتی هولوگرام باقی مانده روی بدنه را از بین ببرد.

پد های متوسط: این نوع پد ها برای درخشندگی خودرو و از بین بردن خطوط نیمه عمیق به کار برده می شود. پدهای آنتی هولوگرام از این دسته می باشد.

پد های نرم: به دو نوع پد نرم و بسیار نرم نقسیم می شود که این پد به منظور از بین بردن خط و خش های سطحی و همچنین پخش کردن واکس خودرو روی بدنه کاربرد دارد.

بررسی پدها از نظر جنس و زبری

4. پد پولیش نمدی

پد های نمدی که به آن پد های پولیش شیشه نیز می گویند به دلیل ساختار متراکمی که دارد برای براق کردن و از بین بردن لکه و خراش شیشه ها و چراغ های اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرند.

بررسی پد پولیش از نظر ساختار

پد های روتاری: دو لبه بالایی و پایینی پد های روتاری یک اندازه است. در برخی از پد ها حفر میانی وجود داشته و برخی فاقد آن می باشد.

 پد های اوربیتال: دولبه این نوع پد ها شیب دار به سمت محور آن است که به همین دلیل کار با این نوع پد ها آسانتر می باشد.

پدهای دوال اکشن: پد های دوال اکشن هر دو حالت اوربیتال و روتاری را دارد . پد های زیوایزر از بهترین نوع پدهای دوال اکشن می باشد.

ویژگی های پد با کیفیت

همانطور که گفته شد، پدها تنوع زیادی دارند، گاهی اوقات در فرایند پولیش صرفا برای اینکه پد مناسبی انتخاب نکردید، نتجیه مطلوب حاصل نمی شود. برای یک انتخاب یک پد مناسب باید جنس‏، ساختار و درجه زبری پد مورد بررسی قرار گیرد، که در این ارتباط باید بدانید که بهترین پد پولیش از ویژگی هایی به شرح زیر برخوردار است:

1. پد مرغوب با ظرافت ساخته شده و مشکلاتی مانند خراشیدگی یا جدا شدن از سطح دستگاه هنگام پولیش را ندارد.

2. پد مناسب از درجه زبری مطلوبی برخوردار بوده و سطح بدنه را با ظرافت صیقل می دهد.

3. کیفیت موادی که در ساخت پولیش به کار می رود از اهمیت زیادی برخوردار است. پد مناسب از استحکام کافی برخوردار بوده و دوام بالایی دارد.

4. بهترین پد پولیش با کیفیت، از قدرت جذب بالایی نیز برخوردار است که این موضوع برای پدهایی که برای پخش واکس مورد استفاده قرار می گیرد، اهمیت بیشتری دارد.

مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید و انتخاب بهترین پد پولیش خودرو بدانید.

1. قبل از خرید، باید بدانید که از پد برای چه کاری استفاده کنید.

2. از کیفیت و استحکام پد مطمئن شوید و ترجیحا به دنبال برندهایی باشید که محبوب تر بوده و بیشتر استفاده می شود.

3. در نظر داشته باشید که اندازه پد، باید کاملا متناسب با صفحه نگهدارنده آن باشد.

4. قبل از خرید، از سالم بودن چسب نگهدارنده پد روی دستگاه، مطمئن شوید تا حین کار جدا نشده و به بدنه بدنه خودرو آسیب وارد نکند.

5. ساختار پد های دستی کاملا با پد های دستگاهی متفاوت هستند.

6. در فرایند پولیش به وسیله پد های پوست بره، مواد کمتری استفاده می شود. زیرا این پدها بافت منسجم تر و تراکم بالاتری نسبت به سیار پد ها دارند.

7. از پد هایی استفاده کنید که کاربری راحت تری داشته باشد.

نگهداری از پد

مراقبت صحیح و شستشوی به موقع پد های پولیش، می تواند عمر آن را تا میزان زیادی افزایش دهد. بنابراین بهتر است هربار بعد از استفاده، پدها را با روش مناسب بشویید.

نگهداری و شستشوی پد

نحوه شستشوی پد پولیش

در مرحله اول لازم است تا آلودگی ها و مواد کثیفی که روی پد به جا مانده از بین ببرید. فشار هوا، مناسب ترین راه برای تمیز کردن پد محسوب می شود. برای این کار در حالی که پد روی دستگاه قرار دارد، هوای فشرده را در مرکز آن قرار دهید سپس به آرامی به سمت لبه دستگاه بکشید تا ترکیبات اضافه از بین برود. بعد از تمیز کردن پد ها، نوبت شستشوی آن فرا می رسد. برای این کار بهتر است سطلی را پر از آب و مواد شوینده کنید و پد خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه داخل محلول بذارید تا به خوبی تمیز شود (البته اسپری های چند منظوره نیز برای شستشوی پد گزینه مناسبی است).
بعد از شستن، پد ها را به آرامی فشار دهید تا آب باقی مانده روی سطح از بین برود. سپس در حالتی که پشت آن به سمت بالا است، در معرض هوا قرار دهید تا به خوبی خشک شود و چسب نگهدارنده آن آسیب نبیند.

نتیجه

پد های پولیش دارای تنوع بالایی هستند، از این جهت برای انتخاب بهترین پد پولیش باید از نحوه عملکرد آنها آگاهی لازم داشته باشید. فراموش نکنید که انتخاب صحیح می تواند تا میزان زیادی به انجام شدن فرایند پولیش با کیفیت کمک کند. همچنین انتخاب انواع پد پولیش با کیفیت و مرغوب، مانع از آسیب زدن به بدنه خودرو می شود. درجه زبری‏، اندازه و ساختارهای متفاوت از جمله نکاتی هستند که در خرید پدهای پولیش باید به آنها توجه کنید، که ما در این مقاله به طور کامل به آنها اشاره کردیم و امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب بهترین پد پولیش و خرید آن، می توانید آن را از بخش نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید یا از طریق شماره ۳۲۵۶۸۷۰۰-۰۲۶ با مشاوران کارواکس در ارتباط باشید.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه