سرامیک خودرو و واکس

بهترین واکس داشبورد چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری ازمواقع داشبورد خودرو، به دلیل تابش بیش از اندازه خورشید و گرما دچار رنگ پریدگی شده یا ترک برمیدارد. برای همین پیش از وقوع این اتفاق باید از سطح آن در برابر نور آفتاب محافظت کرد تا برای مدت زیادی سالم و درخشنده باقی بماند. یکی از راه های محافظت از داشبورد خودرو، استفاده از واکس های مختلف در بازار است.

اشتراک گذاری

بسیاری ازمواقع داشبورد خودرو، به دلیل تابش بیش از اندازه خورشید و گرما دچار رنگ پریدگی شده یا ترک برمیدارد. برای همین پیش از وقوع این اتفاق باید از سطح آن در برابر نور آفتاب محافظت کرد تا برای مدت زیادی سالم و درخشنده باقی بماند. یکی از راه های محافظت از داشبورد خودرو، استفاده از واکس های مختلف داشبورد در بازار است. واکس داشبورد چیست؟ چه کاربردی دارد؟ بهترین واکس داشبورد چه ویژگی هایی دارد؟ چطور از واکس داشبورد استفاده کنیم و برای استفاده باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم و هر آنچه که لازم است در مورد بهترین واکس داشبورد بدانید را به شما ارائه دهیم.

واکس داشبورد چیست؟

واکس داشبورد ماده ای است که به دو صورت ژله ای و افشانه ای در بازار یافت می شود. مواد تشکیل دهنده این محصول معمولا آب دیونیزه، سیلیکون و اسانس بوده که به همین دلیل علاوه بر محافظت از خودرو می تواند به انتشار رایحه خوش در داخل اتومبیل نیز کمک کند.

کاربرد واکس داشبورد

مهمترین دلیل استفاده از واکس داشبورد این محصول پر کاربرد در حوزه دیتیلینگ خودرو، محافظت آن دربرابر تابش خورشید و رنگ پریدگی است. اما این محصول می تواند خاصیت ترمیم کنندگی نیزداشته باشد، یعنی درست بعد از استفاده از محصول متوجه خواهید شد که ترک های ریز سطح داشبورد به وسیله واکس از بین رفته است. همچنین این محصول می تواند به خوشبو کردن داخل اتومبیل نیز کمک زیادی کند. تا جایی که بعد از مدتی بیشتر افراد به دلیل خوشبو شدن اتومبلیشان از واکس داشبورد استفاده میکنند. یکی دیگر از خاصیت های واکس داشبورد خاصیت براق کنندگی واکس است که می تواند ظاهری زیبا تر به داخل اتومبیل بدهد. از همه مهمتر اینکه عمر سلامت داشبورد ماشین نیز به وسیله این محصول افزایش پیدا خواهد کرد.

از دیگر کاربردهای واکس داشبورد این است که صندلی ها، روکش ها و سایر بخش های چرمی اتومبیل را نیز می‌توان به وسیله آن تمیز و براق کرد. این محصول می تواند هم گرد و غبار را از این بخش پاک کرده و هم به طول عمر آنها نیز اضافه کند.

ویژگی های بهترین واکس داشبورد

1. خاصیت تمیز کننده و ضد عفونی کننده

یک واکس داشبورد خوب باید قدرت تمیزکنندگی بالایی داشته و بعد از استفاده همه جا را ضد عفونی کند.

2. خاصیت براق کنندگی

بهترین واکس های داشبورد می تواند داشبورد را به میزان زیادی براق کند. البته برخی از داشبوردها به خواست خود مشتری براق کننده نیستند و تنها لایه محافظتی ایجاد می کنند.

3. بوی مطبوع

از آنجایی که واکس داشبورد باعث انتشار بو در داخل اتومبیل می شود، بهتراست محصولی با رایحه ای مناسب و دلچسب باشد.

4. لایه محافظتی در برابر اشعه فرابنفش خورشید

یک واکس داشبورد خوب باید به میزان قابل توجهی لایه محافظتی ایجاد کند تا مانع از عبور نور خورشید شده و نگذارد که گرد وغبار روی سطح داشبورد بشیند. همچنین بهترین واکس داشبورد برای جلوگیری از محو شدن و آسیب ناشی از نور خورشید نیز، بسیار مفید است.

5. ماندگاری

مهمترین ویژگی یک واکس داشبورد خوب ماندگاری آن است( حداقل ماندگاری مطلوب محصول 24 ساعت است).البته میزان ماندگاری واکس های داشبورد بر اساس برند و ساختار آن کاملا متفاوت هستند.

ویژگی های بهترین واکس داشبورد

چطور از واکس داشبورد استفاده کنیم؟

قبل ازهرچیز ابتدا از خرید واکس مناسب جنس داشبورد خود مطمئن شوید؛ چون واکس نامناسب و بی کیفیت برخلاف انتظار ما می تواند به سطح داشبورد آسیب بزند. بعد از خرید بهترین واکس داشبورد، ابتدا روی سطح داشبورد را به خوبی می شوییم بعد صبر میکنیم تا کاملا خشک شود. سپس اگر از واکس ژله ای استفاده می کنید می توانید مقداری از محصول را روی اسفنجی مناسب ریخته و به آرامی روی داشبورد بکشید. البته بهتر است برای داشبوردهای که دارای خط و خش می باشند همراه با واکس داشبورد، از پولیش مایع نیز استفاده کنید. استفاده از واکس های افشانه ای اما راحت تر است. کافی است بعد از تمیز کردن سطح داشبورد، واکس را در فاصله 15 تا 25 سانتی داشبورد قرار داده و روی سطح اسپری کنید. سپس صبر کنید تا تمام سطح به آرامی آغشته شود.

انواع واکس داشبورد

واکس های داشبورد بسته به نوع کاربردشان و نحوه ساختی که دارند متفاوت از هم می باشند. در اینجا انواع واکس داشبورد را ذکر کردیم که به شرح زیر است:

1. واکس برای داشبورد های پلاستیکی

اگر داشبورد شما از جنس فایبر گلاس یا پلاستیک فشرده باشد، بهتر است از واکس های مایع یا ژله ای مخصوص به خود استفاده کنید تا بتوانید درخشندگی را برای سطح داشبورد ایجاد کنید.

2. واکس های بخش های آلومینیومی داشبورد

در بسیاری از داشبورد ها علاوه بر سطح داشبورد، نوارهای آلومینیومی نیز وجود دارد که معمولا برای تزئین داشبورد در نظر گرفته شده است. برای این قسمت از داشبوردها نیز واکس هایی وجود دارد که به نوعی کار پولیش را انجام میدهد. این نوع واکس های داشبورد به صورت جامد و چرب در بازار پیدا می شود.

3. واکس داشبورد های چوبی

برای بسیاری از اتومبیل های لوکس و گرانقیمت، داشبورد های چوبی تعبیه شده است که جنسی کاملا متفاوت از سایر داشبورد ها دارند. اما در بازار، واکس های داشبورد چوب با ترکیبی سبک تر وجود دارد که می تواند به تمیزی این نوع از داشبورد ها کمک کند.

انواع واکس داشبورد

نکات مهم قبل از استفاده واکس داشبورد

1. برای گرفتن نتیجه خوب، بهتر است واکس خودرو را با یک ابر تمیز روی سطح داشبورد بکشیم و یا افشانه واکس را با زاویه سی درجه به سطح بدنه داشبورد اسپری کنید.

2. توجه داشته باشید که هنگام اسپری واکس، این محصول رو شیشه و آینه پاشیده نشود.

3. اگر از واکس در چشم شما پاشیده شد، هرچه سریعتر چشمانتان را آب ولرم بشویید.

4. از قرار دادن واکس در دسترس کودکان خودداری کنید.

5. هنگام استفاده از واکس بهتر است برای محافظت از پوست بدنتان از دستکش استفاده کنید.

6. بهتر است از واکس هایی استفاده کنید که دوست دار طبیعت بوده و سازندگان آن به این موضوع توجه کرده باشند.

7. مطمئن شوید که از واکس مناسب جنس داشبورد خود استفاده میکنید.

8. برای اطمینان بیشتر ابتدا می توانید محصول را در یک نقطه کوچک از داشبورد امتحان کرده و بعد از آنکه مطمئن شدید از آن استفاده کنید.

نتیجه

بهترین حالت برای حفظ داشبورد در برابر نور آفتاب و سایر آلودگی ها، پیشگیری است. یعنی قبل از آنکه داشبورد به وسیله مسائلی که گفته شد از بین برود، بهتر است با واکس هایی که به صورت منظم روی آن می کشید یک لایه محافظتی ایجاد کرده و عمر داشبورد را تا میزان زیادی افزایش دهید. برای استفاده از واکس داشبورد لازم است که نکاتی را بدانید که ما در این مقاله از کارواکس، مرکز تخصصی دیتیلینگ خودرو تمام این نکات را مورد بررسی قرار دادیم و در مورد ویژگی های بهترین واکس داشبورد و انواع آن صحبت کردیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید