تجهیزات کارواش

تورنادوگان چیست ؟ همه چیز در مورد تورنادوگان

امروزه صنعت دیتیلینگ خودرو روز به روز در حال پیشرفت است. از این رو همه روزه وسایلی تولید می شود که سهولت کار را چند برابر کند. یکی از این دستگاه ها تفنگ شستشوی تورنادوگان است که در این مقاله قصد داریم درباره آن با شما صحبت کنیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که تورنادوگان چیست و چه کاربردی دارد؟ و بهترین آن چه ویژگی دارد ؟

اشتراک گذاری

امروزه صنعت دیتیلینگ خودرو روز به روز در حال پیشرفت است. از این رو همه روزه وسایلی تولید می شود که سهولت کار را چند برابر کند. یکی از این دستگاه ها تفنگ شستشوی تورنادوگان است که در این مقاله قصد داریم درباره آن با شما صحبت کنیم. در این مقاله از کارواکس، مرکز دیتیلینگ خودرو به شما خواهیم گفت که تفنگ تورنادوگان چیست و چه کاربردی دارد؟ و بهترین تورنادوگان چه ویژگی دارد؟ و به هر نکته مهم دیگر که باید در مورد این محصول بدانید نیز، اشاره کردیم. با ما در این مقاله همراه باشید. 

تورنادوگان چیست؟

تفنگ تورنادوگان یا همان تفنگ صفر شویی وسیله ایست که عمل شستشوی پایه را با سهولت بیشتری انجام میدهد. در واقع تفنگ تورنادوگان یک پاک کننده فشار هوای تخصصی است که از فشار هوا و یک ماده تمیز کننده اختیاری برای انجام تقریباً هر کار نظافت جزئیات خودرو استفاده می کند. این وسیله عمدتاً در تمیز کردن خودروها و انواع پارچه های  موجود در اتومبیل ها از فرش گرفته تا روکش بلندگوها مورد استفاده قرار میگیرد. با این حال، ابزار تمیز کردن تورنادو به اثاثه یا فرش و موکت محدود نمی شود. این ابزارها برای  شستشوی سریع جزئیات رینگ ها عالی عمل کرده و حتی می تواند برای سایر قسمت ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

نحوه استفاده از تفنگ تورنادوگان

روی دستگاه تورنادوگان مخزنی قرار دارد که مواد شوینده ترکیب شده با آب داخل آن قرار میگیرد و طراحی آن به گونه ایست که این مواد شوینده به وسیله پمپ باد نصب شده روی محصول و دهانه مخروطی شکلی که روی دهانه آن قرار دارد مواد پودری را با فشار به منطقه مورد نظر پاشیده و آن را تمیز میکند. نکته حائز اهمیت در باره وسیله این است که با کمترین میزان خیس شدن عمل تمیزی را انجام میدهد. معمولا تفنگ تورنادوگان نیازی به شوینده نداشته و بر پایه فشار هوا منطقه مورد نظر را تمیز میکند اما اگر آلودگی بیش از اندازه باشد استفاده از مواد شوینده مناسب می تواند نتیجه بهتری به ارمغان آورد.

کاربرد دستگاه تورنادوگان

از دستگاه تورنادوگان معمولا برای تمیز کردن داشبورد، صندلی‌ها، کف خودرو، سقف و بدنه رینگ و سایر نقاط بسیار آلوده خودرو استفاده می شود.

ویژگی های بهترین دستگاه تورنادوگان

مهمترین ویژگی دستگاه تورنادوگان، وزن کم آن است که باعث بالا رفتن راندمان کارخواهد شد. همچنین ساخت این دستگاه به گونه ای است که اگر به خوبی از آن مراقبت شود عمر مفید طولانی خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های تفنگ شستشو، عملکرد تاچلس(بدون دخالت دست) آن است که باعث می شود خودرو بدون آسیب دیدگی تمیز شود. همچنین به دلیل اینکه مواد شوینده را به صورت انفجاری روی پارچه پخش میکند، علاوه بر کثیفی می تواند چروک های روی پارچه را نیز از بین ببرد.

تورنادوگان چیست

از چه مواد شوینده ای برای تورنادوگان استفاده کنیم؟

برای دستگاه تورنادوگان بهتر است که از مواد شوینده بدون کف استفاده کنیم یا موادی که کف کمتری دارد. چرا که اساس تمیز کردن دستگاه بر پایه فشار هواست بنابراین نیاز به فوم بالای شستشو ندارد. همچنین در نظرداشته باشید که اگر ازدستگاه برای شستن قسمت هایی از ماشین استفاده میکنید که پوشش محافظتی دارد به PHمواد شوینده مورد استفاده خود دقت کنید.

تفاوت لنس گان و تورنادوگان

لنس گان ها یا گان کف پاش، مواد را با کمک فشار آب قوی یا واترجت بر روی سطح پخش می‌کند. از این وسیله معمولاً برای تمیزکاری بدنه خودرو استفاده می‌شود.اما تورنادوگان‌ها مواد را به صورت پودری و با کمک فشار هوا پخش می‌کنند. استفاده از تورنادوگان برای تمیزکاری سطوح داخلی خودرو بیشتر رایج است.

مزایای استفاده از تورنادوگان

قدرت پاک کنندگی تفنگ صفر شویی بسیار بالاست برای همین از دستگاه زمانی استفاده میکنند که لازم است بدنه خودرو با دقت تمیز شود. مثلا قبل از انجام سرامیک این موضوع بسیار حیاتی است که  بدنه خودرو عاری از هرگونه آلودگی باشد و برای رسیدن به این شرایط تورنادوگان بهترین وسیله است.

چه دلایلی که باعث میشود که تورنادوگان خوب کار نکند؟

1. چسبیدن نی مکش به مخرن

 قبل از مصرف مطمئن باشید که نی مخزن به انتهای دستگاه نچسبیده باشد زیرا در این صورت مکش به خوبی انجام نمی شود.

2. استفاده از شوینده نامناسب

 مطمئن باشید که از مواد شوینده مناسب استفاده کرده اید.

3. فیلترکثیف

 فیلتر کثیف باعث عملکرد نادرست دستگاه خواهد شد، پس قبل از استفاده از تمیز بودن آن مطمئن شوید.

 بهترین تورنادوگان

چطورعمر تورنادوگان را افزایش دهیم؟

  1. بعد ازهر بار استفاده آن را به خوبی بشویید.
  2. سعی کنید از مواد با PHبالای استفاده نکنید.
  3. مراقب باشید به دستگاه ضربه ای وارد نشود.
  4. فشار بیش از اندازه آب می توند به دستگاه آسیب برساند.
  5. فیلتر دستگاه را دائم چک کنید تا تمیز باشد.

چطور دستگاه تورنادوگان را بشوییم؟

برای شستشوی دستگاه کافیست ابتدا قسمت پاشش مواد را داخل سطل آب قرار داده و چند بار اهرم آن را فشار دهیم تاداخل آن تمیز شود. البته برای تمیز کردن این قسمت می توانیداز فرچه های کوچک نیز استفاده کنید. داخل مخزن مواد را هم می توانید با آب ولرم به خوبی بشویید تا آلودگیهای آن از بین برود.

معرفی چند برند برتر تورنادوگان

 1. تفنگ تورنادو بدون مخزن اس جی سی بی سری SGCB SGGC031 Air Gun

این تفنگی به کمپرسور باد متصل شده و جریان هوا را به صورت چرخشی و پرفشار به سطح مورد نظر شما اعمال می کند. در واقع برای استفاده از این محصول بر روی سطوحی که کثیفی زیادی دارند بهتر است که ابتدا مواد را به صورت دستی بر روی سطح مورد نظر اسپری نموده و سپس با استفاده از این تفنگ تورنادور به خوبی شست شو و نظافت را انجام دهید.

2. تفنگ تورنادو صفرشویی مفرا به همراه دو لیتر مواد صفرشویی Mafra Rotorjet + Pulimax Ewo

ساختار این دستگاه پاشش به گونه ای است با انجام تنظیمات، از پاشش مواد به اطراف سطح مورد نظر جلوگیری می شود و علاوه بر صرفه جویی در ماده شوینده، برای اپراتور دستگاه نیز خطر برخورد با ماده شیمیایی و استنشاق آن به وجود نمی آید.

3. تفنگ تورنادو مخصوص صفرشويي اس جي سي بي مدل SGCB Tornador Car Cleaning Gun Black Brush SGGC022

به دلیل کیفت بسیار مرغوب این محصول و بکار گیری بدنه آلمینیومی که در تولید تجهیزات آن استفاده شده بدنه مقاوم در برابر زنگ زدگی های جزیی و عمیق را به شما تضمین میکند. همچنین مخزن پلی اتیلن این محصول سبب شده مقاومت در برابر خوردگی شوینده های اسیدی و شیمیایی را بسیار بالا ببرد.

نتیجه

در این مقاله گفتیم که استفاده از تورنادوگان برای برطرف کردن آلودگیهای غلیظ خودرو می تواند بهترین گزینه باشد، چرا که هم در زمان صرفه جویی شده، هم کار راحت تر می شود و هم منطقه مورد نظر به خوبی تمیز و ضد عفونی خواهد شد. ما در اینجا به طور کامل به تورنادوگان پرداختیم و گفتیم که تفنگ تورناودگان چیست و چه کاربردی دارد، مطالعه این مقاله به شما کمک می کند، به اطلاعات کامل در مورد این دستگاه دست پیدا کنید. اما اگر همچنان برای خرید و یا انتخاب بهترین دستگاه تورنادوگان، نیاز به کمک و یا راهنمایی دارید، حتما از طریق شماره 02632558700 با مشاوران ما در کارواکس در ارتباط باشید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه