آموزشی آموزش دیتیلینگ

پی پی اف چیست؟ بادی فنس هگزیس واقعا بهترین کاور شفاف است؟

قیمت بالای خودروها به ویژه خودروهای چینی و خارجی، محافظت از آنها را به یک امر ضروری تبدیل کرده است. مراقبت از اتومبیل و جلوگیری از ایجاد لک و خراش ها بر روی بدنه  و همچنین حفظ درخشندگی آن علاوه بر اینکه بر جلوه ظاهری خودرو تاثیر بسیاری دارد از کاهش ارزش قیمتی آن نیز جلوگیری می کند و هزینه های سالانه ترمیم را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد

اشتراک گذاری

قیمت بالای خودروها به ویژه خودروهای چینی و خارجی، محافظت از آنها را به یک امر ضروری تبدیل کرده است. مراقبت از اتومبیل و جلوگیری از ایجاد لک و خراش ها بر روی بدنه  و همچنین حفظ درخشندگی آن علاوه بر اینکه بر جلوه ظاهری خودرو تاثیر بسیاری دارد از کاهش ارزش قیمتی آن نیز جلوگیری می کند و هزینه های سالانه ترمیم را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. در این ارتباط برای محافظت از بدنه خودروها و جلوگیری از ایجاد آسیب به آن روش های مختلفی وجود دارد که اعمال پی پی اف (PPF) یا بادی فنس یکی از جدیدترین و موثرترین این روش ها است. کاور شفاف خودرو (ppf) یک پوشش محافظ نامرئی اما مقاوم را بر روی بدنه خودرو ایجاد کرده و از ایجاد خراش و لک بر روی بدنه جلوگیری می کند. اما اینکه ppf به طور دقیق چه ویژگی و کاربردهایی دارد و بهترین آن ها کدام است و برای تهیه و اجرای آن از کجا و چگونه و با صرف چه هزینه ای باید اقدام کرد، موضوع مورد بحث ما در این مقاله از مجله کارواکس است که به آن می پردازیم.

تعریف بادی فنس یا پی پی اف

بادی فنس خودرو Paint Protect Film) ( که به اختصار PPF نیز نامیده می شود، نوعی کاور یا پوشش بر روی بدنه ی خودرو می باشد. جنس این کاور از پلی اورتان با کیفیت است که تا 180 میکرون ضخامت دارد. بادی فنس ها از موادی با دوام و  برخوردارند؛ بنابراین از بدنه خودرو در برابر انواع آسیب های فیزیکی و خش های سطحی محافظت می کنند.

 بادی فنس  می تواند از سری مواد چسبنده باشد یا به صورت الیاف فیلمی تولید شود. PPF ها  یا کاور شفاف خودرو  از دید بیرونی به شکل شفاف و نامرئی هستند. این پوشش ها برای کسانی که تمایل به تعویض رنگ خودروی خود ندارد، بسیار مناسب است. مدت زمان نصب، میزان ضایعات، ریزه کاری و دقت نصب این پوشش ها از کاور های رنگی بسیار بیشتر می باشد. از این پوشش ها می توان در تمامی قسمت های خودرو از جمله در، سقف، کاپوت، صندوق عقب و گل گیر استفاده کرد. در واقع می توان استفاده از بادی فنس را به عنوان یک ذخیره کننده هزینه در طولانی مدت معرفی کرد، چرا که نه تنها از خط و خش جلوگیری می کند، بلکه مانع از زنگ زدگی و ایجاد لکه بر روی بدنه ی خودرو می شود و در نتیجه شما را از صرف هزینه برای رفع خط و خش بی نیاز میکند.

مطلب پیشنهادی: «دیتیلینگ خودرو چیست؟هر آنچه که باید در مورد دیتیلینگ بدانید»

برند هگزیس HEXIS و محصولات برجسته آن

برند هگزیس در سال 1989 در فرانسه پا به عرصه گذاشت. با وجود رقبای قدرتمند خود توانست به برترین و برجسته ترین تولید کنندگان کاور و برچسب های PVC، پلی اورتان و لاتکس در سراسر دنیا تبدیل شود. به جرعت می توان این برند را صاحب بالاترین و جدیدترین فناوری های تولید کاور خودرو دانست. هنوز بسیاری از تولید کنندگان پوشش و کاور در دنیا به دنبال تجهیزات استفاده شده در آزمایشگاه ها و کارگاه های هگزیس هستند و موفق نشده اند به آن ها دست پیدا کنند. هگزیس دارای 464 کارمند در دنیاست که 350 نفر از این افراد در فرانسه فعالیت دارند. این شرکت فرانسوی مشهور نه تنها در تولید کاور بدنه خودرو فعالیت دارد، بلکه توانسته تولید انواع برچسب ها و پوشش های دکوراسیون داخلی، قطار های سریع السیر، ساختمان، نوشابه های انرژی زا، چاپ دیجیتالو ... را در دست بگیرد.

شایان ذکر است که تولید بادی فنس یا همان پی پی اف به شکل کنونی نخستین بار توسط برند هگزیس صورت گرفت. بسیاری از افراد از این محصول به عنوان انقلابی عظیم نه تنها در تاریخ هگزیس، بلکه در تاریخ صنعت دیتیلینگ و ترمیم خودرو  نام برده اند. محبوبیت و ارائه بادی فنس هگزیس در بیشتر کشور ها گواه این مطلب است.

ویژگی های مهم بادی فنس هگزیس

بادی فنس هگزیس با ایجاد یک لایه محافظ از آسیب های ناشی از برخورد سنگریزه، فضولات پرنده، باران های اسیدی، زنگ زدگی، ایجاد لکه آب و مواد شیمیایی و ... بر روی بدنه جلوگیری می کند. ویژگی های منحصر به فرد این محصول توانسته تمامی بازار را تحت سلطه هگزیس درآورد و طرفداران بی شماری برای خود پیدا کند که در ادامه به برخی از این ویژگی ها می پردازیم.

  • از مهمترین ویژگیهای بادی فنس هگزیس شفاف بودن آن است و اینکه رنگ بدنه ی خودرو را کدر نمی کند. اغلب کاور های بدنه موجود در بازار به خوبی بادی فنس هگزیس نمی توانند رنگ اصلی  بدنه را نشان دهند و در حتی در بسیاری موارد آن را مات نمایش می دهند.

  • مواد استفاده شده در تولید PPF هگزیس از نوع نانو می باشند که خود دلیل برتری نسبت به سایر پی پی اف های موجود در بازار است؛ بنابراین این بادی فنس خاصیت خود ترمیمی دارد. در صورت ایجاد خراش بر روی این کاور، کافیست  تا بدنه را در معرض نور خورشید یا آب گرم قرار دهید؛ در این صورت کاور خود به خود ترمیم می شود.

  • این کاور از خاصیت ضد چسبندگی برخوردار است، بنابراین لکه های کمی بر روی آن ایجاد می شود. در صورت ایجاد لکه، تنها یک دستمال کشی ساده همه چیز را پاک خواهد کرد.

  • همچنین بادی فنس هگزیس ضد خش است و این یکی دیگر از ویژگی ها بارز آن است . همان طور که می دانید جاده ها همواره مملو از سنگریزه هایی هستند که به راحتی بر روی بدنه خش ایجاد می کنند. هگزیس این مشکل را با بادی فنس مستحکمش حل کرده است.

  • یکی دیگر از ویژگی های برتر  بادی فنس هگزیس نصب بسیار آسان و سریع  آن می باشد،د   به شما اطمینان می دهیم هیچ گونه تا خوردگی و حبابی در زمان نصب محصول باقی نخواهد ماند.

مزایا و معایب استفاده از بادی فنس هگزیس

همان طور که اشاره کردیم برند بادی فنس هگزیس با توجه به مزایایی که دارد نسبت به سایر رقبای خود در بازار مشهورتر است اما اگر بخواهیم به طور خلاصه برخی از این ویژگی ها را بیان کنیم عبارتند از:

  • بادی فنس هگزیس بسیار  مستحکم و مقاوم است. این ویژگی سبب شده تا از ایجاد خط و خراش بر روی رنگ بدنه جلوگیری شود.

  • با اجرای این کاور هیچ گونه زنگ زدگی و اکسیداسیون  بر روی رنگ بدنه ی خودرو اتفاق نمی افتد.

  • لایه محافظ ایجاد شده از بدنه شما در مقابل اشعه ماورای بنفش محافظت می کند و نمی گذارد رنگ تحت تاثیر نور خورشید قرار بگیرد.

  • این کاور دافع چسبندگی آلودگی ها به خود است و در صورت آلودگی، پاک سازی لکه ها بسیار ساده خواهد بود.

  • براقیت و جلای خاصی برای بدنه ایجاد می شود. خودرو شما بسیار چشم گیر خواهد شد.

  • ظاهر خودرو را بهبود می دهد و رنگ آن را زیباتر می کند.

  • اجرای بادی فنس ارزش و قیمت خودرو را تا حدی بالا می برد.

  • بادی فنس هگزیس خود ترمیم است و آسیب های سطحی روی آن پس از مدتی محو می شود.

  • در صورت استفاده درست از محصول می توانید بین 7 تا 10 سال از آن استفاده کنید. این محصول بسیار ماندگار و با دوام است.

  • PPF هگزیس هیدروفوب یا آب گریز است. بدین ترتیب خودرو در طی فصول سرد سال دچار آسیب نمی شود.

  • این کاور ها در انواع مختلف تولید شده و برای همه نوع بدنه و ماشین وجود دارند. بادی فنس X، بادی فنس XM، بادی فنس XS، بادی X فست و بادی فِنس از جمله این دسته ها هستند.

البته بادی فنس هگزیس معایبی هم داردکه این معایب به طور کلی در میان تمام بادی فنس ها مشترکند و برخی از آن ها عبارتند از:  

  • هزینه خرید و نصب بادی فنس بسیار بالاست. مواد و امکانات استفاده شده در ساخت این محصول بسیار با کیفیت و پیچیده است و نصب آن به مهارت بالایی نیاز دارد. اما نکته قابل توجه ارزشمندی بالای این کاور و تناسب آن با قیمت تمام شده دارد. بنابراین ارزش هزینه کردن را دارد.

  • نصب PPF به تجربه بالایی نیازمند است. اگر مهارت کافی نداشته باشید ظاهر زیبایی برای خودرو به همراه نخواهد داشت و همچنین آب در زیر کاور گیر کرده و باعث زنگ زدگی می شود.

  • مراقبت از آن به مراتب سخت تر و طولانی تر از سرامیک بدنه می باشد. خودرو تا مدت طولانی نباید شسته شود.

  • حذف این پوشش باید توسط متخصص دیتیلینگ انجام شود.

بادی فنس هگزیس در کجا و با چه قیمتی اجرا می شود؟

قیمت بادی فنس هگزیس با توجه به میزان آسیب ، نوع خودرو ، نوع رنگ بدنه و ... متغیر است . برای مثال، خودرو هایی دارای رنگ سفید می باشند، بادی فنس های مخصوص به خود را دارند که حفاظت بیشتری در برابر خراشیدگی و خط و خش دارد؛ چرا که این رنگ حساس است.

با تعیین این عوامل می توان گفت خودرو شما به چه اندازه بادی فنس و در چه کیفیتی و از کدام دسته نیازمند است.  علاوه بر این هزینه ی نصب بادی فنس نیز به عواملی از جمله پیچیدگی بدنه خودرو، حساسیت رنگ بدنه، اندازه بدنه و نوع بادی فنس بستگی دارد. شما هیچ گاه نمی توانید بر روی یک خودرو لوکس با بدنه حساستر بادی فنس مشابه با یک خودرو سواری معمولی به یک قیمت نصب کنید. 

اما مهمترین نکته این است که هر چقدر هم از برندهای معروف و شناخته شده دنیا مثل هگزیس برای پوشش PPF استفاده کنید اما اگر این فرآیند به طور درست اجرا نشود ممکن است آسیب جدی به رنگ بدنه ی خودرو وارد نماید پس بهتر است از مراکز معتبر دیتیلینگ خودرو که این اجرای PPF توسط استاد کار ماهر انجام می شود استفاده نمایید.

سخن پایانی

همان طور که اشاره کردیم صاحبان خودرو های لوکس و کلکسیونر همواره از سلامت بدنه خود نگرانند. آنها می دانند کوچک ترین آسیب به بدنه خودرو می تواند تا حد زیادی از قیمت خودرو  بکاهد. این حقیقت برای خودرو های گران قیمت در نوع شدیدتر صدق می کند. بنابراین پیشگیری بهترین راه چاره می باشد. استفاده از محصولات با کیفیت شست و شو، استفاده از واکس بدنه خودرو و پولیش با کیفیت، تهیه دستمال ها و حوله های میکروفایبر مرغوب، رسیدگی به کوچک ترین ایرادات بدنه و...، همه و همه مانع از ایجاد هزینه های بزرگ تر می شود. پس هیچ گاه نباید مراقبت از خودرو خود را دست کم بگیرید و دقت کنید که نه تنها فنی و تجهیزات مکانیکی خودرو شما مهم است، بلکه ظاهر خودرو نیز به همان اندازه شایسته توجه است.

علاوه بر این اجرای یک کاور بدنه ی با کیفیت بالا آن هم از معروفترین و بهترین برند دنیا مانند هگزیس نیز می تواند در کنار دیگر محصولات مراقبتی از خودرو، از رنگ بدنه ی ماشین شما محافظت نماید، اما باید توجه داشت که این فرآیند باید به دست متخصصین این حوزه انجام شود.

کارواکس به عنوان اولین مرکز تخصصی دیتلینگ خودرو در کشور و با به کارگیری نیروهای متخصص و استفاده از با کیفیت ترین و شناخته شده ترین برندهای روز دنیاو همچنین استفاده از ابزار آلات پیشرفته اقدام به اجرای PPF  بر روی بدنه ی خودرو می نماید. شما می توانید با تماس با مرکز پشتیبانی کارواکس علاوه بر اطلاع از هزینه اجرای PPF از مشاوره های تخصصی لازم نیز بهره مند گردید.

ppf ( کاور شفاف بدنه) لکسوس LX600

با این زره نامرئی رنگ بدنه ماشینت رو 5 سال بیمه کن! (نقد و اقساط)

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید