آموزشی آموزش دیتیلینگ

بهترین برند های کاور رنگی و PPF سال 2024

کاور رنگی و PPF از خدمات و اقدامات موثر و مطمئن در حوزه دیتیلینگ خودرو هستند که تاثیر گذاری بالای آن ها سبب افزایش تمایل افراد زیادی برای استفاده از این خدمات شده است. به تازگی در جهت حفاظت از محیط زیست، بر استفاده از کاور رنگ هایی که بر پایه آب ساخته شده اند به منظور رنگ آمیزی خودرو ها تاکید می‌شود.

اشتراک گذاری

کاور رنگی و PPF از خدمات و اقدامات موثر و مطمئن در حوزه دیتیلینگ خودرو هستند که تاثیر گذاری بالای آن ها سبب افزایش تمایل افراد زیادی برای استفاده از این خدمات شده است. به تازگی در جهت حفاظت از محیط زیست، بر استفاده از کاور رنگ هایی که بر پایه آب ساخته شده اند به منظور رنگ آمیزی خودرو ها تاکید می‌شود.

این نوع رنگ ها مقاومت کمتری در برابر آسیب ها از خود نشان می‌دهند و احتمال آسیب دیدن شان بیشتر است، اما به جهت مناسب بودن هزینه ی این نوع خدمات با توجه به افزایش تورم و قیمت های کنونی کشور، صاحبان خودرو و افرادی که به دنبال حفظ ارزش دارایی های خود هستند، از این خدمات استقبال می کنند. البته کاور ها زمانی عملکردی مطلوب خواهند داشت که کیفیت بالایی داشته باشند و از مواد اولیه درجه یک ساخته شده باشند. برای انتخاب کاور مناسب، باید عوامل موثر در کیفیت را مورد بررسی قرار داد و از برند های استاندارد کاور تهیه کرد. از برند های مطرح و به نام در این زمینه می‌توان به برند هگزیس اشاره کرد که قطعا از بهترین برند های کاور رنگی و PPF سال 2024 نیز است. در ادامه ی این مقاله از کارواکس به اهمیت خدمات کاور رنگی و برندهای آن اشاره می کنیم، همراه ما باشید.

فراموش نکنید که خدمات کاور رنگی و PPF باید بدست مراکز معتبر دیتلینگ خودرو انجام شود، چرا که عدم اجرای درست آن و همچنین استفاده نکردن از مواد اولیه مناسب نه تنها از کیفیت کار کم می کند بلکه باعث آسیب به بدنه می شود.

کارواکس به عنوان اولین مرکز تخصصی دیتیلینگ خودرو در کشور، با استفاده از مواد اولیه مناسب و از بهترین برندهای روز دنیا و همچنین استفاده از نیروهای متخصص در زمینه کاور رنگی و PPF، اقدام به اجرای این نوع خدمات در مرکز خود می نماید. کافیست تنها با تماس با مرکز کارواکس از خدمات کاور رنگی و PPF از بهترین برندهای سال 2024 اطلاع پیدا کرده و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

برند های برتر کاور رنگی و PPF (بادی فنس) در سال ۲۰۲۴

برای برتر بودن باید در میدان رقابت، ویژگی های متمایز داشت. کیفیت، از عوامل تعیین کننده در بحث برتری است و هر چه کیفیت محصولات یک برند در پارامتر های تنوع رنگی ، ماندگاری ، محافظت از رنگ و غیره بالاتر باشد، محبوبیت و موفقیت آن نیز بیشتر خواهد بود. از دیگر عوامل موثر، می‌توان به تنوع محصولات و خدمات و مورد توجه قرار دادن فن آوری و نوآوری در تولید، اشاره کرد. کنار هم قرار گرفتن این عوامل و پیروی از آن ها، موجب می‌شود که یک برند به طور ویژه و در سطح جهانی مورد توجه قرار گیرد و در ادامه وارد بازار های بین المللی شود. یعنی مردم در نقاط مختلف دنیا مایل به تهیه و استفاده از محصولات و خدمات آن باشند.
از جمله برترین برند های کاور رنگی و PPF (بادی فنس) بدنه خودرو در دنیا می توان 
VIVIDI کانادا، LLUMAR آمریکا، KPMF انگلستان، 3M آمریکا ، ORACAL آلمان و AVERY DENNISON آمریکا اشاره کرد که در این بین تعداد معدودی هستند که با توجه به پارامتر های مختلف در بازار ایران خرید و فروش و اجرا میشوند.

اهمیت کاور رنگی بدنه خودرو

استفاده از کاور رنگی بدنه، یکی از مطمئن ترین راه ها برای حفظ ارزش خودرو و محافظت رنگ بدنه از آسیب های گوناگون است. کاور رنگی بدنه در انواع رنگ های مات و براق وجود دارد که روی بدنه خودرو قرار گرفته و علاوه بر ایجاد لایه حفاظتی قوی، رنگ بدنه و جلوه ظاهری خودرو را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است رنگ کاور، کاملا با رنگ اصلی بدنه متفاوت باشد. این کاور در واقع لایه ای پلاستیکی از جنس پی وی سی (PVC) می‌باشد که با قرار گرفتن روی بدنه ماشین، مقاومت آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اهمیت کاور رنگی بدنه خودرو از بابت ویژگی های قابل توجه و تاثیر گذاری است که به خودرو می‌افزاید یا آن ها را تقویت می‌کند. این ویژگی ها و کاربرد های کاور رنگی عبارت اند از:

1. بهبود یا تغییر رنگ بدنه خودرو

همانطور که اشاره کردیم این کاور ها در انواع رنگ ها و به صورت مات و شفاف موجود هستند. استفاده از آن ها بر روی بدنه در صورتی که از رنگ اصلی بدنه ناراضی هستید یا هر اگر به هر علتی بدنه نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارد، می‌تواند کارآمد باشد و دیگر نیازی به نقاشی بدنه به شیوه سنتی که زمان بر و پر هزینه است نخواهد بود.

2. محافظت از بدنه خودرو

از دلایل اصلی استفاده از کاور رنگی، نقش محافظتی آن است. این کاور می‌تواند بدنه را به خوبی در برابر اکسیداسیون (زنگ زدگی) و آفتاب سوختگی محافظت کند. در اکسیداسیون واکنش مولکول های رنگ با اکسیژن منجر به زنگ زدن می‌شوند و در آفتاب سوختگی، قرار گرفتن طولانی مدت ماشین زیر نور شدید خورشید و اشعه هایش به ویژه اشعه فرابنفش یا UV موجب مات و کدر شدن رنگ بدنه و آسیب به آن می‌شود. این کاور همچنین می‌تواند به خوبی رنگ خودرو را در برابر باران های اسیدی، فضولات پرندگان و ... دیگر مواد اسیدی افزایش دهد.

3. آب گریز کردن بدنه خودرو

کاور رنگی دارای ویژگی آب گریزی است که به  دفع قطرات آب اشاره دارد. در حقیقت خاصیت آب گریزی موجب می‌شود که یک جسم یا یک شی، قطرات آب را در زمانی کوتاه و تا حد زیادی دفع کند و قطرات آب به راحتی از روی آن سر بخورند که این امر موجب راحت شدن عملیات شست و شو و افزایش سرعت آن خواهد شد. همچنین بعد از شست و شو نیز تا حد زیادی از به جا ماندن لکه بر روی بدنه جلوگیری می‌شود و فرآیند خشک شدن در زمان کوتاهی  صورت می پذیرد.

4. کاهش هزینه های نگهداری از خودرو

با این که اجرای کاور رنگی خودرو از اقدامات هزینه بر است و نسبت به دیگر اقدامات دیتیلینگ و نگهداری خودرو، قیمت بالاتری دارد اما از جهت دیگر می‌تواند خودروی شما را تا حد زیادی یا حتی به طور کامل از آسیب های گوناگونی حفظ نماید که چه بسا رفع این آسیب ها،  هزینه بیشتری از اجرای کاور رنگی به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب ها  تحمیل می کند. همچنین در طول مدتی که ماشین دارای کاور رنگی باشد، دیگر نیازی به واکس زدن بدنه و پولیش آن نیست و هزینه های این چنینی حذف خواهند شد.

در این قسمت لازم است که به یک نکنه بسیار مهم توجه داشته باشید. چگونگی نصب و اجرای کاور رنگی در عملکرد و ویژگی های آن نقش بسیار زیادی خواهد داشت و گاه نصب غیر صحیح و غیر اصولی کاور موجب می‌شود که زیر آن آب جمع شود و بدنه خودرو زنگ بزند یا تاثیر منفی زیادی بر روی ظاهر خودرو می‌گذارد. بنابراین حتما باید اجرای آن  را به افراد متخصص بسپارید.

انواع کاورهای رنگی بدنه خودرو

1. کروم

این کاور ها دارای کیفیت بالایی هستند و روش نصب پیچیده تر و حساس تری نیز دارند. استفاده از کاور های رنگی کروم جلوه و زیبایی خاص به خودرو می‌بخشد و این نوع کاور های رنگی حالتی آینه گونه دارند.

2. ساتین

رنگ کاور های ساتین از ترکیب رنگ های مات و براق حاصل می‌شود که طرفداران زیادی نیز دارد. این نوع کاور ها نیز دارای کیفیت بالایی هستند.

معرفی PPF (بادی فنس) و کاربرد های آن

 PPFیا بادی فنس نیز در دسته کاور های بدنه خودرو قرار دارد که با پوشاندن بدنه، از آن در برابر عوامل مختلف محافظت می‌کند. PPF پوششی شفاف و ساخته شده از پلی اورتان است. این پوشش، علاوه بر آب گریزی و محافظت از بدنه در برابر اکسیداسیون، مواد اسیدی و آفتاب سوختگی؛ کاربرد های دیگری نیز دارد که به شرح زیر است:

  • خاصیت ضد چسبندگی : بادی فنس دارای خاصیت ضد چسبندگی است و مانع از نشستن گرد و خاک و مواد دیگر بر روی بدنه خودرو می‌شود و این اتفاق به میزان خیلی کم تری رخ می‌دهد. به این صورت، نیاز بدنه خودرو به شست و شو کاهش بسیاری پیدا می‌کند و خودرو برای مدتی طولانی، بدون شست و شو تمیز باقی می‌ماند. از طرف دیگر، به علت خاصیت آب گریزی PPF، در زمان نیاز، شست و شوی خودرو نیز بسیار آسان و سریع انجام خواهد گرفت.
  • افزایش مقاومت بدنه خودرو در برابر تراشه ها و خط و خش ها : پوشش بادی فنس دارای مقاومت قابل قبولی در برابر خراش ها است. با وجود این کاور، دیگر نیازی نیست نگران برخورد سنگریزه ها و یا خار های موجود در جاده ها با بدنه اتومبیل خود باشید. بادی فنس به طور کامل رنگ بدنه را از آسیب های این چنینی حفظ می‌کند. همچنین مقاومت خوبی نیز از خود در برابر خط و خش های جزئی و متوسط نشان می‌دهد.
  • خود ترمیم شوندگی : PPF دارای اثر خود ترمیم شوندگی است. در بیان ساده تر، این کاور می‌تواند در صورت وارد شدن خط و خش های سطحی و آسیب های ریز به آن، در دمای بالا و هوای گرم ترمیم شده و اثرات این آسیب ها را از بین ببرد.

تفاوت کاور رنگی و PPF

با توجه به دانستن تفاوت کاور رنگی و کاور محافظتی شفاف PPF می توانید تصمیم گیری درستی را در انتخاب مناسب آن ها برای خودروی خود داشته باشید. این تفاوت ها به شرح زیر است:

  • به عنوان اولین تفاوت می‌توان به تفاوت رنگ کاور رنگی و PPF اشاره کرد. PPF، شفاف و بی رنگ و به دو صورت مات و براق در بازار ارائه می‌شود اما کاور رنگی، در انواع رنگ های متفاوت و به صورت مات و براق وجود دارد.
  • ضخامت کاور های رنگی (حدود ۱۱۰ میکرون) کم تر از ضخامت بادی فنس ها (حدود ۱۸۰ میکرون) است.
  • وزن کاور های رنگی بیشتر از PPF ها است و سنگین تر اند.
  • بادی فنس ها خاصیت خود ترمیم شوندگی دارند و می‌توانند خراش های موجود تا ضخامت حدود ۲۰ میکرون را در دمای بالا و هوای گرم ترمیم کرده و از بین ببرند. اما کاور های رنگی فاقد چنین ویژگی هستند.
  • بادی فنس ها (PPF) بهتر از کاور های رنگی در برابر تراشه ها، خط و خش ها و ضربات مقاومت می‌کنند و گاه می‌توانند از فرو رفتگی های جزئی بدنه نیز پیشگیری کنند.
  • نصب کاور های رنگی آسان تر است اما در مقابل، PPF ها انطباق پذیری بیشتری با بدنه خودرو دارند و بر خلاف کاور های رنگی، احتمال به وجود آمدن حباب در آن ها بسیار اندک است.

مطلب پیشنهادی: «دوره های آموزشی دیتیلینگ خودرو توسط شرکت کارواکس»

 در زمینه کاور ها و برچسب های مخصوص رنگ خودرو، برند فرانسوی هگزیس از شناخته شده ترین ها و پیشرو ترین ها است که از سالیان گذشته تا کنون مورد توجه قرار داشته و قطعا در جمع بهترین برند های کاور رنگی و PPF سال ۲۰۲۴ نیز قرار خواهد داشت. این برند صاحب بالاترین دانش ها و فناوری ها در این حوزه است و بادی فنس از ابداعات پر طرفدار همین شرکت فرانسوی است. بادی فنس که انقلابی گسترده در زمینه کاور های بدنه خودرو به وجود آورد، با استفاده از تکنولوژی TPU به تولید رسیده که بسیاری از رقبا هنوز هم به دنبال آن هستند. نسل های جدید بادی فنس های تولیدی هگزیس، از لحاظ آب گریزی و درخشندگی ارتقا پیدا کرده اند و برای خود ترمیم شوندگی نیز، حتما نیاز به وجود حرارت نیست و در دمای محیط هم این اتفاق رخ می‌دهد. خوشبختانه، برند هگزیس در کشور ما ایران، نمایندگی دارد و برای استفاده از خدمات آن، می‌توانید به نمایندگی های رسمی این برند مراجعه کنید. از دیگر برند های معروف و برتر در زمینه کاور های خودرو، می‌توان به برند های VIVIDI کانادا، KPMF انگلستان، ORACAL آلمان و AVERY DENNISON آمریکا اشاره کرد.

سخن پایانی

اگر به دنبال راهی مطمئن برای محافظت از رنگ بدنه خودروی خود در برابر عوامل آسیب زا هستید، استفاده از کاور خودرو را به شما توصیه می‌کنیم. اگر صرفا به دنبال افزایش مقاومت بدنه هستید استفاده از بادی فنس گزینه مناسب تری خواهد بود ولی اگر مایل به تغییر و بهبود رنگ بدنه خودروی خود هستید، بهتر است از کاور های رنگی بدنه که در انواع متفاوت وجود دارند استفاده کنید.

کیفیت کاوری که روی خودرو اعمال می‌کنید و نحوه اجرای آن، در عملکرد کاور بسیار تاثیر گذار است. کاور های خود را باید از برند هایی تهیه کنید که مطابق استاندارد ها پیش می‌روند و تولیدات آن ها کیفیت بالایی دارد. از بهترین برند های کاور رنگی و PPF در حال حاضر، برند فرانسوی هگزیس است. اما فراموش نکنید که بهتر است برای اجرای این نوع خدمات از مراکز معتبر دیتیلینگ خودرو بهره بگیرید.

کارواکس به عنوان یکی از مراکز معتبر دیتلینگ خودرو و همچنین به عنوان اولین مرجع تخصصی دیتلینگ در کشور، با استفاده از مواد با کیفیت و به روز سال 2024 ، اقدام به اجرای خدمات کاور رنگی و PPF می کند. شما می توانید با تماس با مرکز پشتیبانی کارواکس علاوه بر استفاده از مشاوره رایگان از هزینه اجرای خدمات کاور رنگی و PPF مطلع شوید.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید