آموزشی تجهیزات کارواش

میزان درآمد ماهیانه کارواش ها

مردم در بسیاری از زمان ها به دلایل مختلفی نظیر نداشتن محل مناسب و امکانات کافی برای شست و شوی ماشین ها، ترجیح می‌دهند به کارواش برای شست و شو مراجعه نمایند، ضمن این که افزایش قابل توجه ماشین ها طی سال های اخير موجب شده است که نیاز مردم به کارواش ها بیش از گذشته باشد، که به دنبال آن سرمایه گذاری در کارواش ها نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری

مردم در بسیاری از زمان ها به دلایل مختلفی نظیر نداشتن محل مناسب و امکانات کافی برای شست و شوی ماشین ها، ترجیح می‌دهند به کارواش برای شست و شو مراجعه نمایند، ضمن این که افزایش قابل توجه ماشین ها طی سال های اخير موجب شده است که نیاز مردم به کارواش ها بیش از گذشته باشد، که به دنبال آن سرمایه گذاری در کارواش ها نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و بسیاری از افراد برای یک کسب درآمد ایده آل به سراغ راه اندازی کارواش ها می‌روند. اما باید بدانید درآمد کارواش ها با یکدیگر متفاوت بوده و به یک سری از فاکتور ها مانند نوع کارواش و محل احداث آن، وابسته است. هم چنین هزینه های مختلف کارواش نیز در میزان درآمد نهایی و سود آن موثر خواهند بود.

درآمد کارواش اتوماتیک چه قدر است؟

درآمد کارواش ها به سادگی و با بهره گیری از روابط ضرب و تقسیم در ریاضیات، قابل محاسبه هستند. برای محاسبه درآمد کارواش اتوماتیک، تنها کافی است که تعداد ماشین های شسته شده در کارواش را در یک بازه زمانی معین، در هزینه ای که برای شست و شوی هر ماشین توسط مشتریان پرداخت می‌شود، ضرب کرد. به این شکل، درآمد کارواش در آن بازه زمانی معین به دست می‌آید. مثلا برای برآورد درآمد روزانه کارواش، باید تعداد ماشین های شسته شده در آن روز را، در هزینه پرداختی برای شست و شو توسط مشتری، ضرب کرد. حال ممکن است این سوال مطرح شود که حداقل درآمد روزانه کارواش اتوماتیک چقدر است؟  اگر حداقل تعداد ماشین های شسته شده در روز را ۲۰ ماشین و حداقل نرخ شست و شو را ۷۰ هزار تومان در نظر بگیریم، چیزی حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان برآورد خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که درآمد محاسبه شده از این طریق، ناخالص است. به این معنی که ما برای رسیدن به این میزان درآمد، هزینه هایی را صرف کرده ایم و برای برآورد درآمد و سود خالص کارواش، باید این هزینه ها را محاسبه و از درآمد ناخالص، کسر کنیم تا میزان حقیقی و خالص درآمد کارواش اتوماتیک مشخص شود.

مطلب پیشنهادی: «تفاوت کارواش دستی و کارواش اتوماتیک»

اما به طور قطع به یقین می توان گفت که راه اندازی کارواش اتوماتیک مانند هر کسب و کاری قطعا در ماه های اول سود آوری چشمگیری نخواهد داشت، چرا که شناخت کارواش به هم محلی ها و  ارائه ی نحوه خدمات کارواش و یا میزان آگاهی و دانش پرسنل کارواش نیز در این فرآیند و درآمد کارواش بسیار حایز اهمیت است. اما چیزی که معلوم است هر کسب و کاری با کسب تجربه در طول سالیان و ارائه خدمات با کیفیت وکسب رضایت مشتریان خود می تواند به رونق آن مجموعه کمک کند.

خرسندیم که بگوییم کاواکس به عنوان اولین و تخصصی ترین  مرکز دیتیلینگ خودرو در کشور، با کسب تجارب ارزنده و به روز رسانی مجموعه در طی سال های فعالیت درخشان خود در کرج توانسته رضایت مشتریان را جلب نموده و خدمات نوینی ارائه دهد از جمله ی آن ها ارائه ی انواع خدمات کارواش و صفرشویی برای انواع خودروهاست که شما می توانید با تماس با مشاوران کارواکس از تمامی خدمات کارواش و صفرشویی خودرو  بهره مند گردید و چه بسا دیدن نحوه فعالیت این مجموعه و فروش انواع تجهیزات کارواش و صفرشویی از برترین برندها شما را بر آن داشت که خود نیز اقدام به راه اندازی کارواش اتوماتیک کنید.

هزینه راه اندازی کارواش و اداره آن چه قدر است؟

هزینه راه اندازی کارواش ، مجموعه ای از هزینه های زیر خواهد بود:

  1. هزینه راه اندازی (اولیه) کارواش

  2. هزینه های متغیر کارواش

  3. هزینه های ثابت کارواش

که در ادامه به بررسی و تبیین هر یک از این هزینه ها خواهیم پرداخت.

1. هزینه راه اندازی (اولیه) کارواش

هزینه احداث کارواش اتوماتیک، هزینه ای قابل توجه است و شما برای راه اندازی یک کارواش اتومات به سرمایه نیاز دارید.

هزینه های راه اندازی کارواش اتوماتیک عبارت اند از:

  • هزینه اجاره یا خرید محل مناسب برای کارواش

  • هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز برای کارواش

هزینه اجاره یا خرید محل مناسب:

محل انتخابی برای کارواش، تاثیر زیادی در موفقیت و بازدهی و به سود رسیدن کسب و کار خواهد داشت. محلی که انتخاب می شود باید محلی پرتردد بوده و دسترسی خوبی داشته باشد. احداث کارواش در نزدیکی مراکز فروش و بازار، میدان های بزرگ، مناطق مسکونی و تعمیرگاه های اتومبیل، گزینه های مناسبی خواهند بود. هم چنین، مساحت حداقلی این مکان، باید ۲۰۰ متر مربع باشد تا خودرو ها بتوانند به سهولت در آن جا به جا شوند.

هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز:

هر کارواش به طور معمول باید ۳ تا ۴ ایستگاه برای شست و شو داشته باشد و برای هر ایستگاه هم، باید تجهیزات مخصوص و لازم برای شست و شو خریداری شود. دستگاه های کارواش مکانیک به دلیل مزیت های چشمگیر از جمله برخورداری از به روز ترین تکنولوژی ها و ایمنی بالا، قیمت بالایی هم دارند. حداقل هزینه این دستگاه، چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان می باشد که باز با توجه به تغییر قیمت های آنی در بازار کنونی ممکن است این قیمت ها تغییر کند. البته، برای کاهش هزینه ها می‌توان کارواش را با دستگاه های دست دوم هم تجهیز نمود.

2. هزینه های متغیر کارواش

هزینه های متغیر به هزینه هایی اطلاق می‌شود که مقدار آن ها در هر ماه می‌تواند متفاوت باشد. از  جمله این هزینه ها می‌توان به هزینه های آب و برق و گاز، هزینه خرید مواد شوینده مثل شامپو خودرو  و هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه های کارواش اتوماتیک اشاره کرد.

هزینه برق و گاز:

تمامی تجهیزات در کارواش اتومات، برای کار کردن به جریان الکتریسیته نیاز دارند. خشک کن ها که از اجزای مهم کارواش اتوماتیک هستند و نقشی کلیدی ایفا می‌کنند، در کنار کاربرد بسیار موثرشان، مصرف برق زیادی هم دارند. همچنین برای شست و شوی خودرو ها، آب گرم مصرف می‌شود و از طرف دیگر، برای تولید گرما در موتور های دمنده تعبیه شده در خشک کن ها هوای گرم مورد نیاز است. بنابراین هزینه گاز هم باید در هزینه های کارواش لحاظ شود.

هزینه آب:

آب، ضروری ترین چیز برای کارواش ها است و همه کارواش ها برای شست و شوی وسایل نقلیه از آب استفاده می‌کنند. البته در کارواش های اتوماتیک، تعبیه سیستم تصفیه و بازگشت آب، تا حد زیادی مصرف آب را کاهش می‌دهد و می‌تواند چیزی در حدود ۸۰ درصد آب مصرف شده برای شست و شوی یک خودرو را دوباره به چرخه مصرف بازگرداند. از این آب تصفیه شده برای آب کشی نهایی خودرو ها استفاده نمی‌شود.

هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه های کارواش اتوماتیک:

بعد از راه اندازی کارواش، لازم است که تجهیزات آن و دستگاه های آن، در بازه های زمانی منظم و تعیین شده توسط متخصصین بازبینی شوند تا اگر نیاز به سرویس دهی مجدد و یا تعمیر داشتند، بدنوسیله انجام شود. هر چه رونق کارواش و تعداد مشتری های آن بیشتر باشند، بازه های زمانی جهت بررسی تجهیزات کارواش و تعمیر آن ها، کوتاه تر خواهند شد و بدینوسیله ممکن است هزینه های متغیر کارواش اتوماتیک بالا رود.

3. هزینه های ثابت کارواش

در صورتی که محل کارواش اجاره ای باشد هزینه اجاره، هزینه حقوق پرسنل کارواش، هزینه مالیات و کسب جواز، از هزینه های ثابت یک کارواش هستند. بسیاری از افراد در رابطه با کسب جواز، کوتاهی و کم کاری می‌کنند اما باید توجه داشت که نگرفتن مجوز های لازم برای کسب و کار های گوناگون، می‌تواند عواقب زیان باری مانند جریمه های سنگین مالی و تعطیلی محل کسب را در پی داشته باشد. پس، لازم است در سریع ترین زمان ممکن برای کسب جواز اقدام نمایید. علاوه بر آن برای داشتن مشتریان ثابت و همیشگی و اعتماد آن ها به کسب و کار شما، داشتن مجوز لازم است.

میزان درآمد و سودآوری کدام کارواش (اتوماتیک، دستی) بیشتر است؟

با توجه به این که در کارواش های اتوماتیک، صفر تا صد کار شست و شو و ارائه خدمات، توسط دستگاه های کارواش اتوماتیک و بدون دخالت کارگران و نیروی انسانی انجام می‌شوند، زمانی که که صرف شست و شوی یک اتومبیل می‌شود چندین برابر کوتاه تر از این زمان، در کارواش های عادی است.

بدین جهت تعداد ماشین هایی که در مدت زمانی مشخص در کارواش های اتومات شسته می‌شوند، از تعداد ماشین های شسته شده در کارواش دستی بیشتر خواهد بود. از طرفی، قیمت بالای دستگاه های کارواش اتومات به علت آپشن های گوناگون شان، باعث می‌شود که هزینه شست و شوی اتومبیل ها نیز در این کارواش ها از کارواش های دستی بیشتر باشد. در کل و طبق موارد ذکر شده، این نتیجه به دست می‌آید که سودآوری و درآمد کارواش اتوماتیک در مقایسه با کارواش دستی، بیشتر بوده و می‌توان حتی این اختلاف درآمد را با ارائه خدماتی نوین مانند سرامیک واکس، رینگ شویی و ... در کارواش های اتوماتیک، بیشتر از قبل کرد.

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم  میزان خالص درآمد کارواش در یک بازه زمانی معین، عبارت است از اختلاف درآمد ناخالص و هزینه هایی که صرف شده است. به این شکل، می‌توان درآمد نهایی یک کارواش را محاسبه نمود.

البته میزان درآمد در کارواش های اتوماتیک، به دو دلیل عمده، بیشتر است دلیل اول سریع بودن روند شست و شو در کارواش های اتوماتیک و دلیل دوم اینکه هزینه  بیشتری بابت شست و شوی ماشین در کارواش های اتوماتیک از مشتریان دریافت می شود.

هم چنین در کارواش های اتوماتیک می‌توان از طریق خدمات متفاوتی که توسط دستگاه های کارواش ارائه می‌شوند، درآمد مازاد نیز کسب کرد.

در نهایت باید گفت که میزان درآمد کارواش های اتوماتیک به طور قابل ملاحظه ای چشمگیر است به قدری که صاحبان مشاغل را ترغیب به راه اندازی کارواش اتوماتیک بکند.

 نکته حایز اهمیت این است که با توجه به گسترش روز افزون لوازم الکترونیکی که به مدد آن ها کارها سریعتر انجام می شود افراد برای انجام کارهای خود از جمله شست و شوی اتومبیل رغبت بیشتری نسبت به این نوع تکنولوژی ها دارند چرا که در فرآیند دستی به علت خطای انسانی ممکن است اتومبیل آسیب ببیند.

اما قبل از شروع کسب و کار کارواش اتوماتیک لازم است بدانید که با خرید تجهیزات مناسب و با کیفیت برای شروع کسب و کار کارواش اتوماتیک می توان از هزینه های دوباره برای صرف تعمیر و سرویس دهی دستگاه های کارواش در بازه کوتاه مدت جلوگیری کرد و یا با به کارگیری نیروهای با تجربه در زمینه ی شست و شوی اتومبیل ، از آسیب های پیش بینی نشده جلوگیری کرد.

کارواکس به عنوان اولین مرجع تخصصی دیتیلینگ خودرو در کشور، با کسب تجربه چندین ساله در زمینه دیتیلینگ خودرو و فروش محصولات و تجهیزات مراقبتی خودرو مثل تجهیزات کارواش، توانسته بهترین خدمات و محصولات را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد.

شما می توانید برای خرید تجهیزات مورد نیاز کارواش اتوماتیک و یا هر گونه خدمات در زمینه کارواش تمام اتواماتیک از کارواکس کمک بگیرید.

سوالات متداول

1. مدت زمان شست و شوی ماشین در کارواش اتوماتیک و دستی چه قدر است؟

این زمان، در کارواش اتوماتیک بین ۵ تا ۱۰ دقیقه در نظر گرفته شده و در کارواش های دستی، از ۲۰ تا ۴۰ دقیقه، بسته به سرعت عمل کارگران، متغیر خواهد بود.

2. حداقل هزینه لازم برای خرید دستگاه های کارواش اتومات در زمان راه اندازی کارواش چه قدر است؟

با توجه به مطالبی که تا کنون ذکر کردیم، حداقل قیمت دستگاه های کارواش اتومات، از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و همین طور تعداد ایستگاه های شست و شو نیز در کارواش ها، به طور معمول از سه یا چهار ایستگاه شروع می‌شود. با این حساب، حداقل هزینه مورد نیاز شما چیزی حدود دو میلیارد یا بیشتر خواهد بود.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید