آموزشی تجهیزات کارواش

کارواش بخار چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

کارواش بخار  فرآیندی است که در آن شستشوی خودرو با استفاده از بخار انجام می‌شود. با توجه به اینکه حالت ماده در بخار، گاز است، قابلیت نفوذ به همه قسمتهای ماشین را دارد که از این رو تمامی بخش های ماشین را به خوبی شستشو می‌دهد.

اشتراک گذاری

کارواش بخار  فرآیندی است که در آن شستشوی خودرو با استفاده از بخار انجام می‌شود. با توجه به اینکه حالت ماده در بخار، گاز است، قابلیت نفوذ به همه قسمتهای ماشین را دارد که از این رو تمامی بخش های ماشین را به خوبی شستشو می‌دهد. مثلا اکثر وقت‌ها در فرآیند شستشوی ماشین ممکن است همه درزها و لایه‌های داخلی موتور تمیز نشود، اما با استفاده از کارواش بخار  تمامی این قسمت‌ها از آلودگی پاک خواهند شد. معمولا از کارواش بخار شوی برای عملیات صفرشویی ماشین استفاده می‌کنند. چرا که برخلاف کارواش سنتی، هم سریعتر انجام می‌شود و هم به راحتی تمامی قسمتهای داخلی و خارجی ماشین رو به خوبی شستشو می‌دهد، همچنین بسیار مقرون به صرفه است. از کارواش بخار فقط برای شستشوی ماشین استفاده نمی‌شود بلکه با توجه به قابلیت ضد عفونی و استریلی که بخار آب دارد در صنایع دیگر هم  مورد استفاده قرار می گیرد. همین فواید کارواش بخار آن را به یک وسیله بسیار کاربردی در حوزه نظافت مکانیزه تبدیل کرده است.

با وجود مزیت‌های بیشمار و فوایدکارواش بخار، تقاضای شستشوی ماشین با استقاده از این نوع کارواش بسیار زیاد می‌باشد، از این رو مراکز زیادی به شستشوی ماشین با استفاده از کارواش بخار  اقدام می‌کنند. اما نکته‌ی مهم ماجرا اینجاست که ‌عدم دانش کافی برای استفاده از این نوع کارواش ممکن است آسیب جبران ناپذیری را به خودرو وارد کند. پس بهتر است صاحبان خودرو قبل از هر چیز با انتخاب صحیح و اصولی مراکز معتبر اقدام به شستشوی اتومبیل خود کنند. کارواکس به عنوان اولین مرکز معتبر دیتیلینگ خودرو در ایران، با  بکارگیری نیروی ماهر و با تجربه و با استفاده از بروزترین دستگاه‌های کارواش بخار  اقدام به صفرشویی انواع اتومبیل داخلی و خارجی می‌نماید. شما می‌توانید با اطمینان خاطر ماشین خود را برای صفرشویی به کارواکس بسپارید.

کارواش بخار چیست

کارواش بخار چیست؟

 کارواش بخار شوی برای تمیز کردن قطعات الکترونیکی ماشین و همچنین فضای داخلی ماشین اعم از داشبورد، قطعات تزیینی، روکش صندلی، محفظه ها و فضای خارجی ماشین مثل لاستیک‌ها و همچنین بدنه‌ی ماشین و یا موتور خودرو گزینه‌ی بسیار ایده آلی است. کارواش بخار از نوعی دستگاه جت بخار برای تمیز کردن خودرو استفاده می‌کند. در این روش با استفاده از یک دستگاه کارواش بخار شوی (دارای یک سیستم شستشوی پر فشار است) از بخار گرم برای تمیز کردن بیرون و داخل وسیله‌ی نقلیه استفاده می شود. جت‌های بخار در صورت استفاده صحیح (تنظیم اصولی میزان رطوبت و دمای کارواش بخار) بر روی سطوح هر خودرویی کاملا ایمن هستند. همچنین دارای اثرات ضدعفونی‌کنندگی از هر نوع آلودگی می‌باشند.

مطلب پیشنهادی«هر آنچه که باید در مورد تورنادوگان بدانید»

خاص‌ترین ویژگی کارواش بخار شوی سازگاری با محیط زیست است، زیرا در کارواش بخار برای تمیز کردن خودرو از مواد شیمیایی یا مواد ساینده خشن استفاده نمی‌شود، که همین مورد یکی از مهم ترین فواید کارواش بخار است.  همچنین کارواش نانو بخار نوع دیگری از کارواش بخار محسوب می‌شود که  در آن علاوه بر بخار آب گرم از مواد نانو به عنوان شوینده استفاده می‌شود که به سادگی تمامی سطوح را از هر گونه آلودگی اعم از چربی، روغن گریس، گردو غبار و یا حتی مواد چسبناک پاک می‌کند. البته انتخاب نوع ماده شوینده خودرو بسیار مهم است چرا که ممکن است در فرآیند شستشو به اتومبیل صدمه وارد کند.

برخی از مفاهیمی که در کارواش بخار اهمیت دارد عبارتند از:

  • فشار دستگاه (فشار عملیاتی): دستگاه جت بخار شوی باید بتواند فضای کافی برای افت فشار در هنگام استفاده مداوم فراهم کند.
  • ظرفیت گرمکن دستگاه: ظرفیت گرمکن زمانی را تعیین می‌کند که بخار از سرما به مرحله قابل استفاده می‌رسد. به آن زمان راه اندازی نیز می‌گویند که به طور معمول ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان راه اندازی عادی در مورد ماشین کارواش بخار  برقی است.
  • خروجی‌های بخار: برای اینکه دو نفر همزمان بتوانند با دستگاه کارواش بخار کار کنند و کار سریعتر انجام شود، باید ماشین کارواش بخار  با ۲ خروجی بخار را انتخاب کرد.
  • بخار شوی قابل حمل یا ثابت: بر اساس ظرفیت، بخار شوها حجیم‌تر می‌شوند و از این رو ممکن است قابل حمل نباشند. به همین دلیل انواع قابل حمل بهتر است زیرا می‌توان آن‌ها را جابجا کرد و نزدیک ماشین آورد.
  • بخار شوی برقی و دیزلی: بخارشوی برقی برای فضاهای نزدیک بهتر است چون هیچ دود و یا گازی ساطع نمی‌کند. همچنین به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

کارواش بخار  چگونه کار می‌کند؟

دستگاه بخار شوی فرآیند تبدیل آب به بخار را  انجام  می دهد. بدین صورت که پس از پر کردن منبع آب دستگاه و روشن نمودن آن، آب با دمای بسیار بالا به جوش می‌آید. سپس به وسیله پمپ فشار بالا به بخار تبدیل می‌شود. بعد از آن این بخار به وسیله نازلی با قدرت زیاد، مستقیما بر روی کثیفی‌ها اسپری می‌شود. بخار خروجی این دستگاه به قدری داغ است که می‌تواند تمامی آلودگی‌ها اعم از چربی ها، گریس، انواع میکروبها و باکتری‌ها و یا گردو غبار را پاک کند. این دستگاه با استفاده از برق شهری کار می‌کند که با توجه به حجم دستگاه ممکن است متفاوت باشد. اگر ظرفیت این دستگاه‌ها از ۱۵ لیتر به بالا باشد از برق تک فاز و و اگر بالای ۵۰ لیتر باشد از برق سه فاز استفاده می‌کنند. البته دستگاه‌های بخار شوی صنعتی بزرگ هم داریم که در ابعاد وسیع‌تری شستشو را انجام می‌دهند که معمولا   با سوخت‌های فسیلی مثل گاز، گازوئیل، دیزل و  کار می کنند. همچنین در کنار این دستگاه استفاده از  ابزار لنس تفنگی مخصوص بخار برای زیر شویی خودرو و توشویی ماشین مثل شستشوی صندلی و موکت اتومبیل اهمیت دارد. علاوه بر آن با توجه به اینکه آب کمتری برای شستشو استفاده می‌شود بسیار مقرون به صرفه است. پس استفاده از کارواش بخارشوی یک روش عالی برای تمیز کردن داخل و خارج خودرو محسوب می‌شود.

کارواش بخار چگونه کار میکند

مزایای کارواش بخار و معایب کاواش بخار چیست؟

حال که با کارواش بخار شوی آشنا شدید بد نیست بدانید که استفاده از این نوع کارواش مزایای و معایبی نیز به همراه دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. از جمله مزایا کارواش بخار عبارت است از:

  • از جمله اصلی ترین فواید کارواش بخار  این است که آب بسیار کمی مصرف می‌کند.
  • در شستشوی خودرو بسیار کارآمدتر از روش‌های قدیمی وسنتی مانند شستن با دست یا استفاده از آب و کف عمل میکند.
  • فشار و دمای بالای بخار بیش از هر روش دیگری کثیفی‌ها و لکه‌ها را از بین می‌برد.
  • بخار آب به رنگ و بدنه ماشین شما آسیبی وارد نمی‌آورد و خراش و خط خوردگی ایجاد نمی‌کند.
  • کارواش بخارشوی نسبت به روش‌های سنتی بسیار سریعتر انجام می‌شود.
  • ایمن بودن دستگاه و مقرون به صرفه بودن، زیرا در دراز مدت عمر رنگ خودرو و بدنه کاهش نمی‌یابد.
  • از دیگر فواید کارواش بخار سازگاری آن با محیط زیست است که در آن از شوینده‌های قوی و یا حتی مواد سایش خشن استفاده نمی‌شود.

 در کنار مزایا کاراوش بخار، معایبی نیز برای کارواش بخار وجود دارد که این معایب کارواش بخار عبارتند از:

  • برخی افراد برای پایین آوردن هزینه‌ها از قطعات چدنی در لوازم جانبی دستگاه بخارشوی استفاده می‌کنند که منجر به پایین آمدن کیفیت تجهیزات می‌شود. در واقع جنس اصلی دستگاه باید از فولاد ضد زنگ باشد تا کارایی بهتری داشته باشد، زیرا فولاد ضد زنگ دارای مقاومت در برابر خوردگی، سبک وزن و با دوام است.
  • کنترل میزان بخار خروجی از دستگاه ممکن است دشوار باشد. اگر بخار بیش از حد آزاد شود می‌تواند به رنگ، بدنه و یا داخل خودرو آسیب وارد کند. پس لازمه‌ی آن داشتن دانش کافی برای استفاده از دستگاه به صورت اصولی در مراکز معتبر می‌باشد.
  • رسوب یکی از نقص‌های اجتناب ناپذیر ماشین بخار است که در صورت بروز رسوب و عدم رسیدگی به دستگاه ممکن است فرآیند شستشو خوب انجام نشود. البته رسوب زداهای مناسبی در بازار وجود دارد که تقریبا این مشکل را هم حل می‌کند.
  • گرانتر بودن نسبت به ماشین شوهای سنتی.

تمامی این مزایا کارواش بخار و معایب گویای آن است که صرف استفاده از این تکنولوژی برای شست و شوی ماشین مهم نیست بلکه استفاده اصولی از آن اهمیت دارد. اگر به دنبال هزینه مقرون به صرفه و صفرشویی اصولی خودرو با کارواش بخار و استفاده از بهترین مواد و ابزار پیشرفته برای شستشو و همچنین نیروی زبده برای استفاده از دستگاه کارواش بخار هستید می‌توانید روی کارواکس حساب کنید.

فواید کارواش بخار

قیمت کارواش بخار

قیمت کارواش بخار به عوامل متعددی از جمله نوع دستگاه (نوع دستگاه با توجه به آیتم‌هایی از جمله استفاده همزمان دو نفر در شستشو، فشار دستگاه، ظرفیت گرمکن دستگاه، قابل حمل یا ثابت بودن دستگاه و یا نوع بخار شوی برقی و دیزلی متفاوت است)، نوع شستشوی خودرو (روشویی، زیرشویی، موتورشویی و صفرشویی)، نوع ماشین، جنس دستگاه و برند دستگاه بستگی دارد.

لازم به ذکر است که کارواکس به عنوان اولین مرجع تخصصی دیتیلینگ خودرو در ایران به عنوان یک مجموعه معتبر برای اجرای کارواش بخار در کرج شناخته می‌شود کارواکس با ارائه‌ی خدمات با کیفیت در زمینه ی شستشوی انواع ماشین‌ها با استفاده از کارواش بخار و استفاده از مواد شوینده عالی و دستگاه‌های استاندارد و بروز دنیا اقدام به صفرشویی انواع ماشین با استفاده از کارواش بخارشوی می‌کند. این مجموعه با به کارگیری نیروی استاد کار ماهر در جهت تسریع فرآیند شستشوی کارواش بخارشوی توانسته اعتماد مشتریان خود را جلب نماید.

مطلب پیشنهادی: «صفر شویی خودرو چیست و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید»

نتیجه گیری

استفاده از کارواش بخار با توجه به مزایایی که دارد روز به روز در حال افزایش است، زیرا در این فرآیند نسبت به شست و شوی خودرو با روشهای سنتی از مقدار آب کمتری استفاده می‌شود. همچنین راه حل مناسب‌تر و مقرون به صرفه ای برای تمیز کردن داخل و خارج خودرو می‌باشد.

همچنین همان طور که گفتیم کارواش بخار علاوه بر شستشوی دقیق تمامی درزها و لایه‌های ماشین می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی هم عمل نماید چرا که ماشین همانند دیگر لوازم کاربردی با توجه به مصرف زیاد از آن و استفاده در مکان‌های مختلف ممکن است دچار آلودگی‌های محیطی و یا میکروبی شود. از این رو با کارواش بخارشو می‌توان تمامی آلودگی‌ها اعم از انواع چربی و گردو خاک و باکتری‌ها را از ماشین پاک کرد. در واقع به وسیله‌ی جادوی شست و شوی بخار می‌توان لکه‌های سخت و بوی بد ماشین را از بین برد. پس کارواش بخار راهی عالی برای حفظ ظاهر خودروی شماست که نه تنها در زمان و انرژی بلکه در هزینه هم صرفه جویی می کند .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارواش بخارشوی تنها کافیست با مرکز پشتیبانی کارواکس  تماس حاصل کنید تا از مشاوره رایگان و دلسوزانه توسط کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

سوالات متدوال

1. آیا کارواش نانو بخار برای موتورشویی نیز کاربرد دارد؟

بله، کارواش نانو بخار نه تنها برای روشویی بلکه برای توشویی خودرو حتی موتور شویی  نیزکاربرد دارد.

2. فرق کارواش بخار شو با کارواش معمولی چیست؟

فرق مهم و اساسی کارواش بخار شوی همان طور که از نامش پیداست شستشوی ماشین با استفاده از بخار آب گرم است که از این طریق تمامی قسمتهای ماشین که با آب به طور کامل قابل شستشو نیست را تمیز می کند.

3. کارواش بخار شو به بدنه اتومبیل آسیب وارد میکند؟

در صورت استفاده نکردن از دستگاه مناسب برای کارواش بخارشوی و یا اپراتور ناآشنا به فرآیند ممکن است بخار با دمای بسیار بالا، به بدنه و یا دیگر اجزا و قطعات خودرو آسیب وارد کند. اما اگر به درستی و با استفاده از تجهیزات مناسب انجام شود، هیچ آسیبی را برای خودرو به همراه نخواهد داشت.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه