آموزشی آموزش دیتیلینگ

صفر تا صد راه اندازی مرکز دیتیلینگ ( سرمایه، مدیریت، درآمد و آینده )

دیتیلینگ خودرو از جمله مشاغلی است که به تازگی به کشور ما وارد شده و در رده ی کسب و کار های پردرآمد قرار دارد که با توجه به شواهد موجود به نظر می رسد حتی آینده درخشان تری نیز برای این حرفه در سال های آتی رقم بخورد. بیشتر افراد جامعه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی پیش بینی می شود با گذر زمان دیتیلینگ خودرو بیش از پیش مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری

دیتیلینگ خودرو از جمله مشاغلی است که به تازگی به کشور ما وارد شده و در رده ی کسب و کار های پردرآمد قرار دارد که با توجه به شواهد موجود به نظر می رسد حتی آینده درخشان تری نیز برای این حرفه در سال های آتی رقم بخورد.

بیشتر افراد جامعه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی به دنبال حفظ ارزش دارایی های خود هستند که از این رو، پیش بینی می شود با گذر زمان دیتیلینگ خودرو بیش از پیش مورد استقبال قرار خواهد گرفت.  زیرا در این حرفه، اقداماتی در جهت نظافت عمیق خودرو، رفع و ترمیم آسیب های آن و حفظ ظاهر و ارزش ماشین به بهترین نحو، صورت میگیرد.

مبلغ مورد نیاز برای راه اندازی مرکز دیتیلینگ خودرو، در مقایسه با میزان درآمد و سود این حرفه و همچنین در مقایسه با بسیاری از کسب و کارهای دیگر، هزینه ی مناسبی است. اگر شما هم با توجه به شرایط ذکر شده، مایل به ورود به این حرفه هستید، لازم است در ابتدا در زمینه های مرتبط با دیتیلینگ خودرو، آموزش های کافی ببینند. همچنین قطعا برای راه اندازی مرکز دیتیلینگ نیاز به خرید تجهیزات اولیه خواهید داشت و مهمتر از آن اینکه این تجهیزات از کجا و به چه نحوی تهیه کنید.

کارواکس به عنوان اولین مرکز تخصصی دیتیلینگ خودرو در کشور و با سابقه ی درخشان چندین ساله در کرج و با به کار گیری نیروهای توانمند و متخصص در امر دیتلینگ خودرو می تواند راهنما و مشاور خوبی برای شما در خرید تجهیزات به منظور راه اندازی مرکز دیتلینگ خودرو باشد. شما می توانید با تماس با مرکز پشتیبانی کارواکس علاوه بر مشاوره ی رایگان تجربه ی خریدی امن و مطمئن با محصولاتی با کیفیت را داشته باشید.

معرفی کسب و کار دیتیلینگ خودرو و خدمات ارائه شده درمراکز دیتلینک خودرو

 دیتیلینگ خودرو چیست؟ دیتیلینگ خودرو به معنای نظافت عمیق و کامل تمامی اجزای خودرو اعم از اجزای داخلی و خارجی آن است. دیتیلینگ خودرو با کارواش خودرو متفاوت است و شامل فرآیند های دقیق و تخصصی تر است به طوری که حتی در بعضی موارد کارواش خودرو زیر مجموعه ی آن هم محسوب می شود.

 در واقع در انجام دیتیلینگ خودرو تلاش میشود تا ارزش و ظاهر خودرو در بهترین حالت ممکن حفظ شده و طول عمر اجزای آن، افزایش پیدا کند. این فرآیند، شامل اقداماتی چون صافکاری جزئی (صافکاری PDR)، واکس بدنه، پولیشکاری ماشین، سرامیک بدنه ی خودرو و ... میباشد.  توجه داشته باشید که دیتیلینگ خودرو ، صافکاری تخصصیدر ابعاد گسترده تر، تعمیرات فنی و مکانیکی و رنگ کردن خودرو را شامل نمیشود.

اگر بخواهیم دیتیلینگ خودرو و خدمات ارائه شده در این مراکز را به طور کامل معرفی کنیم باید بگوییم که خدمات دیتلینگ خودرو از دو بخش تشکیل شده که به شرح زیر است:

دیتیلینگ اجزای خارجی:  همانطور که از نام آن پیداست، در این بخش اجزای خارجی ماشین از جمله شیشه و بدنه مورد توجه قرار میگیرند. در ابتدا، این اجزا توسط شوینده ها و ابزار و وسایل مخصوص چون برس، حوله ها و دستمال های مایکروفایبر مورد شست و شو قرار گرفته و کاملا خشک میشوند.  در گام بعد، نوبت به ترمیم رنگ بدنه خودرو و رفع ایرادات آن و پولیشکاری اجزای خارجی میرسد. پولیشکاری تاثیر بسیار خوبی در رفع خط و خش های موجود در بدنه خودرو، از بین بردن آثار آفتاب سوختگی و زنگ زدگی آن و افزایش شفافیت و درخشندگی دارد.  سرامیک خودرو نیز از اقدامات پرکاربردی است که در گام نهایی انجام میشود. سرامیک کردن اجزای خارجی خودرو موجب آبگریز شدن  و حفاظت از آن ها در برابر خط و خش ها میشود. علاوه بر آن خدماتی مانند دودی کردن شیشه ماشین نیز جزو این بخش محسوب می شود.

دیتیلینگ اجزای داخلی:  در این بخش، اجزا و قطعات داخل خودرو همچون زیرپایی ها، صندلی ها، داشبورد و  ...  مورد توجه قرار می گیرند.  در اینجا هدف از دیتیلینگ،  از بین بردن آلودگی های عمیق این بخش ها و کمک به ماندگاری و افزایش طول عمر آن ها است. در این راه از مواد شوینده و تجهیزات مخصوصی مانند دستگاه های بخار و وکیوم استفاده میشود.

پس با توجه به نوع خدمات ارائه شده در هر دو بخش، طبیعتا هر بخش به دیتیلر متخصص (به افراد متخصصی که اقدامات لازم در جهت دیتیلینگ خودرو را انجام میدهند، دیتیلر گفته میشود) و همچنین دستگاه های متفاوت برای خدمات دهی   نیاز دارد. پس انتخاب نیروی متخصص و همچنین دستگاه ها و مواد اولیه ی مناسب از برندهای شناخته شده نیز در راه اندازی مرکز دیتلینگ خودرو بسیار حائز اهمیت است.

بازار کار و درآمد مراکز دیتیلینگ خودرو

همان طور که اشاره کردیم دیتیلینگ خودرو از مشاغل نوینی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و از طرفی، بازار کار آن هنوز اشباع نشده است و تعداد ارائه دهندگان خدمات اصولی و حرفه ای دیتیلینگ در کشور ما، زیاد نیست.

افزایش تولید سالانه خودرو ها و از طرف دیگر افزایش قیمت خودرو ها و همچنین بالا رفتن قیمت لوازم یدکی و قطعات آن، موجب شده است که مردم به حفظ و نگهداری خودرو های خود توجه بیشتری نشان دهند و بیش از گذشته به سراغ خدمات دیتیلینگ خودرو بروند. پس آینده شغلی این حرفه برای دیتیلر ها و افراد متخصص این حوزه روشن است و بازار کار مراکز دیتیلینگ خودرو در آینده، پر رونق تر خواهد بود. دیتیلینگ خودرو به علت استفاده از مواد اولیه و دستگاه های خارجی، نسبت به شست و شوی معمولی و کارواش آن، هزینه بالاتری دارد.

مطلب پیشنهادی«دیتیلینگ خودرو چیست؟هر آنچه که باید در مورد دیتیلینگ بدانید»

اگر سرمایه های اولیه برای راه اندازی مرکز دیتیلینگ که از جمله آن خرید تجهیزات، خرید و یا اجاره مکان و همچنین هزینه ی نیروی متخصص و تامین منابع  را جدا کنیم، طبق محاسبات انجام شده، ۵۰ درصد از درآمد دیتیلینگ، سود خالص است.

 البته حاشیه سود دیتیلر ها،  به بیشتر از ۵۰ درصد درآمد آن ها نیز میرسد و مابقی درآمد حاصل از دیتیلینگ، صرف هزینه های جانبی و به طور عمده، مواد لازم برای اجرای این فرآیند می شود. بدیهی است که درآمد مرکز دیتیلینگ خودرو وابسته به تعداد مشتریان آن مرکز است که هر چه تعداد مشتریان آن افزایش یافته و کیفیت خدمات آن بالاتر باشند، طبیعتا درآمد نیز بیشتر خواهد بود. البته فراموش نکنید که انتخاب محل مناسب برای راه اندازی مرکز دیتیلینگ نیز، از جمله موارد تاثیر گذار در تعداد مراجعه کنندگان و درآمد مرکز دیتیلینگ خواهد بود.

سرمایه اولیه لازم جهت راه اندازی دیتیلینگ خودرو

هزینه ی راه اندازی مرکز دیتیلینگ خودرو میتواند شامل هزینه هایی از جمله هزینه ی اجاره، رهن یا خرید یک محل مناسب، هزینه ی خرید مواد اولیه لازم و دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز، هزینه ی اخذ جواز های لازم از جمله جواز کسب و ... باشد.

تجهیزات دیتیلینگ خودرو نیز شامل دستگاه های کارواش، بخار شوی های صنعتی، دستگاه ها و پد های پولیش، تجهیزات صفرشویی و دکوراسیون داخلی خودرو میشود که در ادامه به  شرح برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

1. دستگاه های کارواش بخار

پیشنهاد میشود که در خریداری دستگاه های کارواش بخار، دستگاه های دارای تکنولوژی نانو را خریداری کنید. دستگاه های کارواش نانو بخار علاوه بر داشتن خروجی بخار، خروجی مواد شوینده نانو نیز دارند که موجب افزایش بهره وری و افزایش کیفیت شست و شو و پاکیزگی میشود. قیمت این دستگاه ها در بازار از ۴۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان متغیر است.

2. بخار شوی های صنعتی

این بخار شوی ها از ابزار های پر طرفدار شست و شو و نظافت هستند و قیمت آن ها از ۳۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است. بخار شوی های صنعتی علاوه بر کارواش ها و مراکز دیتیلینگ، در مکان های دیگری از جمله بیمارستان ها، آشپزخانه ها و کارخانه ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند. با استفاده از بخار شوی های صنعتی میتوان به رفع کامل آلودگی ها از سطوح هموار و ناهموار پرداخت.

این دستگاه شامل مخزن آب تمیز، مخزن آب کثیف، خرطوم، مخزن مواد شوینده، دیگ و نازل های پاشش بخار میباشد. استفاده از بخار موجب پاکیزگی عمیق و ضد عفونی شدن سطوح شسته شده نیز میشود. هر یک از اجزای این دستگاه نیز در بازار به طور جداگانه هم موجود است که در صورت خرابی می توان این اجزا را به طور جداگانه خرید.

3. دستگاه ها و پد های پولیش

پولیشکاری یا اجرای پولیش، میتواند به صورت دستی یا توسط دستگاه های پولیش انجام شود که به محل مورد نظر برای اجرای پولیش و هدف از اجرای آن بستگی دارد. معمولا اجرای دستی زمانی استفاده میشود  که دسترسی به سطح مورد نظر دشوار باشد و پولیشکاری سطح نیازمند دقت و ظرافت بالایی باشد. در غیر این صورت، استفاده از دستگاه های پولیش انتخاب بهتری خواهد بود. در هر دو روش، برای پولیشکاری و رسیدن به نتیجه مطلوب باید از پد های مناسب و مخصوص پولیش  استفاده کرد. حداقل هزینه لازم در این بخش ۲ میلیون تومان و حداکثر هزینه، ۳۰ میلیون تومان برآورد شده است.

4. تجهیزات و دستگاه های صفرشویی

تجهیزات و دستگاه های صفرشویی شامل تورنادوگان، برس های مخصوص صفرشویی، محافظ های داشبورد، لاستیک و پلاستیک، شامپو های خودرو مناسب برای بدنه خودرو و پوشش های آب گریز کننده می‌‌شود.
در کل میتوان حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی مرکز دیتیلینگ خودروی کوچک را چیزی در حدود 170 میلیون تومان تخمین زد که در مقایسه با سرمایه اولیه بسیاری از مشاغل دیگر ، کم تر است و علاوه بر آن، سود و بازدهی بالایی دارد.

همچنین نیرو ها و کارکنان هر مرکز و سازمانی نیز، جزء سرمایه های آن محسوب میشود. در ابتدای راه، شما حداقل نیاز به یک همکار یا دیتیلر متخصص در مرکز دیتیلینگ خود خواهید داشت و در ادامه راه  نیز با توسعه کسب و کارتان استخدام پرسنل متخصص اهمیت بسیار بیشتری  پیدا خواهد کرد چرا که تاثیر مستقیمی در روند پیشرفت کسب و کار شما دارد.

مزایا و معایب کسب و کار دیتیلینگ خودرو
 

همانطور که تا اینجا اشاره کردیم، سرمایه ی اولیه مناسب برای راه اندازی دیتیلینگ خودرو، از مزیت های قابل توجه در رابطه با این کسب و کار هستند. از طرف دیگر هر کسب و کاری در کنار مزیت ها، برخی معایب نیز دارد. معایب دیتیلینگ خودرو به شرح زیر است:

1. تخصصی بودن

 برای وارد شدن به این حرفه، لازم است که در ابتدا حتما آموزش ببینید. این حرفه از مشاغل فنی است که برای موفقیت در آن، در کنار مهارت و آموزش به تجربه کافی نیز نیاز است.

2. فیزیکی و نیازمند بودن به فعالیت بدنی

دیتیلینگ خودرو ، در دسته مشاغل خدماتی و یدی قرار دارد و فعالیت بدنی در این شغل بالا است.

3. مدیریت مرکز دیتلینگ خودرو

مدیریت دیتیلینگ خودرو به صورت تکی، کاری بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن است. برای ارائه خدمات و انجام کارها حداقل باید خدمات را بخش بندی کرده و برای هر بخش سرپرست و ناظر داشته باشید پس به افراد دیگر علاوه بر خودتان نیاز است.

سخن پایانی

اگر قصد ورود به حوزه دیتیلینگ خودرو و راه اندازی مرکز دیتیلینگ خودرو را دارید لازم است بدانید که این شغل، حرفه ی کاملا تخصصی است و نیاز به دانش و تجربه دارد. برای به موفقیت رسیدن در این حوزه لازم است که خدمات دیتیلینگ خودرو را به خوبی شناخته و در این زمینه آگاهی کسب کنید و برای راه اندازی و توسعه مرکز دیتیلینگ نیز به دنبال استخدام افراد متخصص و دیتلیرهای حرفه ای باشید.

همچنین برای راه اندازی مرکز دیتلینگ باید تجهیزات مناسب را از مراکز معتبر خریداری کنید چرا که عدم انتخاب درست در خرید تجهیزات، خود هزینه ی مضاعفی را در آینده  به صاحبان این مشاغل تحمیل خواهد کرد.

کارواکس به عنوان اولین مرجع تخصصی دیتلینگ خودرو در کشور و و به عنوان یکی از مراکز معتبر در کرج و با به کارگیری نیروهای متخصص و دیتیلرهای حرفه ای اقدام به ارائه ی انواع خدمات در زمینه دیتیلینگ خودرو می نماید.

همچنین این مرکز اقدام به فروش تجهیزات دیتلینگ خودرو از بهترین برندهای شناخته شده در دنیا می کند. شما می توانید با تماس با مرکز کارواکس علاوه بر اطلاع از نحوه ی خدمات دهی این مجموعه، از مشاوره ی رایگان برای خرید تجهیزات دیتلینگ خودرو استفاده نمایید.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید