پولیش محصولات دیتیلینگ

هر آنچه باید درباره دستگاه پولیش دوال اکشن بدانید؟

امروزه دستگاه های پولیش نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیر داشته اند. به طوری که هرچه پیش میرویم دستگاه های پولیش تاثیرگذارتر با طراحی های جدید وارد بازار می شود که خطر آسیب به رنگ آنها به حداقل رسیده است. یکی از این دستگاه های پیشرفته، دستگاه پولیش دوال اکشن است که در این مقاله از مجله کارواکس قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

اشتراک گذاری

امروزه دستگاه های پولیش نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیر داشته اند. به طوری که هرچه پیش میرویم دستگاه های پولیش تاثیرگذارتر با طراحی های جدید وارد بازار می شود که خطر آسیب به رنگ آنها به حداقل رسیده است. یکی از این دستگاه های پیشرفته، دستگاه پولیش دوال اکشن است که در این مقاله از مجله کارواکس قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. دستگاه پولیش دوال اکشن چیست؟ چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟ مزایا دستگاه دوال اکشن و معایب آن کدام اند؟ اینها پرسش های رایجی است که در این مقاله از مجله کارواکس، مرکز دیتیلینگ خودرو به آنها پاسخ خواهیم داد، با ما همراه باشید.

دستگاه پولیش دوال اکشن چیست؟

همانطورکه می دانید دستگاه های پولیش برای احیای رنگ واز بین بردن خط و خش های روی بدنه اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. عمده ترین تفاوت این دستگاه ها در نحوه حرکتشان روی بدنه خودرو است. برخی از این دستگاه ها مانند روتاری، صرفا با حرکت چرخشی فرایند پولیش را انجام داده و برخی از پولش ها مانند اوربیتال با حرکتهای نامنظم مانند حرکت دست حول یک محور به پولیش کاری می پردازند. اما مهمترین ویژگی دستگاه پولیش دوال اکشن این است که برای پولیش کاری از هر دو حرکت نامنظم اوربیتال و چرخش روتاری کمک میگیرد. در واقع حرکت این دستگاه به صورت چرخش در جهت عقربه های ساعت بوده که این دلیل خوبی برای افزایش کنترل و راحتی در استفاده است. در صورتی که چرخش های ناگهانی ابزارهایی که حرکت به سمت مخالف عقربه های ساعت دارند، کنترلشان را سخت تر میکند.

دستگاه پولیش دوال اکشن چیست

چه زمانی از دستگاه دوال اکشن استفاده کنیم؟

بسته به اینکه چقدر در پولیش کاری مهارت دارید یا میزان آسیب بدنه شما تا چه حد است‏، دستگاه مناسب را انتخاب کنید. مثلا اگر به اندازه کافی مهارت داشته باشید می توانید از دستگاه پولیش روتاری استفاده کنید. اما اگر نه خیلی مبتدی و نه خیلی حرفه ای هستید، دستگاه دوال اکشن برای شما مفید خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که استفاده ناشیانه از این دستگاه نیز می تواند مشکلاتی مثل سوختگی و هولوگرام را به وجود آورد. اما بنابر آنچه گفته شد، دستگاه روتاری، مناسب زمانی است که شما در فرایند پولیش تخصص داشته و می خواهید سریع به نتیجه برسید. دستگاه پولیش اوربیتال مناسب افراد مبتدی است و هیچ خطری برای رنگ خودرو ندارد. اما دستگاه دوال اکشن چیزی بین این دو دستگاه می باشد که نه به اندازه دستگاه روتاری نیازمند مهارت و تخصص است و نه به راحتی دستگاه اوربیتال می توان از آن استفاده کرد. همچنین از آنجاییکه پولیش های دوال اکشن اغلب کوچکتر و سبکتر از سایر دستگاه ها هستند، نوع حرکتشان تداعی کننده حرکت پولیش های دستی است و کار با آنها بسیار راحت تر است.

مهمترین ویژگی دستگاه دوال اکشن

  • لایه برداری متوسط از رنگ بدنه
  •  حذف متوسط خط و خش
  •  خطر کم "سوختن" روی رنگ
  •  استفاده توسط مبتدیان و حرفه ای ها
  •  ایجاد لایه برداری پایانی (Final) بدون هولوگرام

مزایای دستگاه پولیش دوال اکشن

عملکرد دوال اکشن نسبت به دستگاه اوربیتال سریعتر است و به دلیل حرارت کمی که ایجاد میکند ریسک سوزاندن رنگ توسط این دستگاه نسبت به دستگاه روتاری بسیار کمتر است. همچنین تعادل حرکت این دستگاه باعث می شود که کنترل آن راحت تر بوده و نتیجه بهتری توسط کاربر ارائه بدهد. از طرفی چون دستگاه دوال اکشن هر دو حرکت روتاری و اوربیتال را دارد، برای از بین بردن خطوط ریز و درشت با هر عمقی مناسب است. در نهایت می توان گفت دستگاه پولیش دوال اکشن هیچگونه هولوگرامی روی بدنه باقی نگذاشته و سطحی کاملا صاف صیقلی را ارائه خواهد داد.

معایب دستگاه پولیش دوال اکشن

اگر نحوه کار با این دستگاه را بلد نباشید به راحتی می توانید به رنگ بدنه آسیب بزنید. به طور مثال اگر فشار دست وارد شده به دستگاه اندازه نبوده و یا پد مورد استفاده مناسب نباشد، نتیجه پولیش قابل قبول نخواهد بود.

پد دستگاه پولیش دوال اکشن

پد های دوال اکشن هر دو حالت اوربیتال و روتاری را دارد. پد های زیوایزر از بهترین نوع پدهای دوال اکشن می باشد.

نکات مهم برای کار با دستگاه پولیش دوال اکشن

  1.    از ریختن آب روی دستگاه خودداری کنید.
  2.    سعی کنید تا آن را در محفظه ای نگه دارید که از ضربه دور باشد.
  3.    از قرار دادن دستگاه روی صفحه پلیت دوری کنید.
  4.    سرعت دستگاه را هنگام استفاده طولانی مدت ثابت نگه دارید.
  5.    ابتدای کار سرعت دستگاه را کم کرده و بعد به تدریج آن را زیاد کنید.
  6.    قبل از شروع ابتدا بخش کوچکی از ماشین را پولیش بزنید تا مطمئن شوید که تکنیک صحیح را به دست آورده اید. اطمینان از داشتن تکنیک مناسب قبل از پولیش، خطرات را به حداقل می رساند.
  7.    از پد، مواد پولیش و سرعت مناسب برای محافظت از رنگ استفاده کنید.
  8.    هنگامی که دستگاه هنوز کار می کند، پد خود را از روی رنگ بلند نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد خراش در پولیش شود.

چطور از دستگاه دوال اکشن استفاده کنیم؟

در استفاده از این دستگاه مراحلی وجود دارد که به شرح زیر است:

قدیم اول:یک پد تمیز و مناسب انتخاب کنید.

مطمئن شوید که پد تمیز کننده مناسب را برای این فرآیند انتخاب کرده اید. از نصب و محکم شدن آن روی دستگاه مطمئن شوید.

قدم دوم: خودروی خود را آماده کنید.

قبل از استفاده از پولیش دوال اکشن برای پولیش یا واکس زدن، ماشین خود را با هر روشی به طور کامل تمیز کنید. هرگز از پولیش دوال اکشن روی ماشین کثیف استفاده نکنید چون باعث ایجاد خراش روی بدنه می شود.

قدم سوم: مواد پولیش را روی بدنه بزنید.

ابتدا از آغشته کردن بدنه خودرو با پولیش به صورت نقطه ای مطمئن شوید. حالا پد پولیش را بچسبانید و به میزان بهینه روی آن بمالید طوری که سطح پد کاملا از مواد پوشانده شود. همچنین قبل از شروع فرآیند می توانید دو مقدار پولیش به اندازه نخود را روی پد پولیش نیز اضافه کنید.

قدم چهارم: کار با دستگاه 

در مرحله آخر دستگاه را با زاویه مناسب روی بدنه قرار داده و با میزان فشاری که مانع از حرکت دستگاه نشود، به صورت خطی تکان دهید. توجه داشته باشید حرکت دستگاه در یک سمت باشد.

نتیجه

استفاده از دستگاه دوال اکشن می تواند یک راه سریع و کم خطر برای پولیش کاری باشد. این دستگاه نه به اندازه دستگاه روتاری نیاز به مهارت داشته و ریسک پذیر است و نه ماند دستگاه اوربیتال از عملکرد ضعیفی برخوردار بوده و مناسب افراد مبتدی است. با این حال اگر در استفاده از این دستگاه مهارت لازم را نداشته باشید، ممکن است به بدنه خود رو خود آسیب جدی وارد کنید. ما در این مقاله، اطلاعات لازم و هر آنچه که لازم بود در مورد دستگاه های پولیش دوال اکشن بدانید، اشاره کردیم، که امیداوریم برایتان مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال و یا دریافت راهنمایی در مورد انتخاب بهترین دستگاه پولیش دوال اکشن حتما از طریق شماره ۳۲۵۶۸۷۰۰-۰۲۶ با مشاوران کارواکس در ارتباط باشید.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه