نگهداری و نظافت خودرو

آشنایی با صفر تا صد مکمل انژکتور شوی(معرفی بهترین مکمل انژکتور شوی)

ما در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی و جامع شما عزیزان را با کاربرد، ویژگی‌ها، مزایا و معایب مکمل انژکتور شوی آشنا کنیم. پس ابتدا لازم می‌دانیم که توضیح دهیم اصلا انژکتور چیست و چه کاربردی ایفا می‌کند؟ انژکتور در واقع در سیستم خودرو فرایند پمپاژ سوخت به سمت سیلندر را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری

ما در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی و جامع شما عزیزان را با کاربرد، ویژگی‌ها، مزایا و معایب مکمل انژکتور شوی آشنا کنیم. پس ابتدا لازم می‌دانیم که توضیح دهیم اصلا انژکتور چیست و چه کاربردی ایفا می‌کند؟ انژکتور در واقع در سیستم خودرو فرایند پمپاژ سوخت به سمت سیلندر را بر عهده دارد. به همین دلیل اگر این قطعه دچار آسیب یا افت در کارکرد شود، قدرت موتور شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین آلودگی و ایجاد رسوب در انژکتور خودرو می‌تواند مصرف سوخت بیشتری را نیز به دنبال داشته باشد. در نتیجه در چنین شرایطی استفاده از مکمل انژکتور شوی بهترین راه حل خواهد بود.

مکمل انژکتور شوی چیست؟

مکمل انژکتور شوی از طریق باک خودرو به محل انژکتورها نفوذ می‌کند و رسوبات و کربن‌های موجود را از طریق ماده‌ای به نام پلی ترامین که در این مکمل‌ها وجود دارد از بین می‌برد. در واقع پلی ترامین نوعی حلال است که به راحتی می‌تواند رسوبات موجود در داخل انژکتورها را بزداید.

اگر بخواهیم نحوه عملکرد مکمل انژکتور شوی را به صورت مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که این محلول به واسطه ماده شیمیایی پلی ترامین (پیش از این نیز از آن نام بردیم )به کربن‌های موجود در رسوبات نفوذ می‌کند و آن‌ها را در هم می‌شکند و به قطعات کوچک‌تر و ریزتر تبدیل می‌کند. در نهایت نیز، رسوبات شکسته شده  از طریق اگزوز از انژکتور و سیستم خودرو خارج می‌شوند.

نحوه مصرف مکمل انژکتور شوی

درست است که ما در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد و ویژگی‌های مکمل انژکتور شوی آشنا کنیم اما پیش از هر چیزی و قبل از استفاده از این مکمل بهتر است با نحوه استفاده از آن نیز آشنا شوید. در نتیجه لازم می‌دانیم در این بخش نحوه استفاده و نکاتی که حین استفاده از این مکمل باید مورد توجه قرار دهید را عنوان کنیم.

مطلب پیشنهادی: «معرفی بهترین مکمل های اکتان بوستر»

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از مکمل انژکتور شوی حتما با مطالعه نحوه مصرف درج شده روی محصول اقدام به مصرف آن نمایید. همچنین لازم به ذکر است که محصول مورد استفاده نباید بیش از حد نرمال قوی باشد، زیرا چنین ترکیبی ممکن است به سیستم داخلی خودروی شما آسیب وارد کند.

سایر نکاتی که در استفاده از مکمل انژکتور شوی باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • همیشه کاهش قدرت موتور و یا افزایش مصرف سوخت نشان دهنده وجود رسوب در انژکتور خودرو نیست به همین دلیل ممکن است پس از استفاده از مکمل انژکتور شوی، مشکل خودرو شما حل نشود. در چنین شرایطی بهتر است مشکل خودروی خود را با یک تعمیرکار متخصص در میان بگذارید.
  • این مکمل‌ها از پایداری و قیمت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل استفاده از آن‌ها در فواصل زمانی کوتاه مدت توصیه نمی‌شود.
  • بهترین زمان استفاده از مکمل انژکتور شوی هنگام تعویض روغن موتور است.

نحوه مصرف مکمل انژکتورشوی

میزان مصرف مکمل انژکتور شوی

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در چه زمانی و به چه میزان، احتیاج به مصرف مکمل انژکتور شوی برای خودروی خود خواهید داشت؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به ازای هر ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد خودرو یا هر ۶ ماه یکبار، انژکتور خودروی شما احتیاج به رسوب زدایی خواهد داشت. میزان استفاده از مکمل انژکتور شوی نیز برابر ترکیب یک قوطی مکمل به همراه ۳۰ الی ۴۰ لیتر بنزین و افزودن آن به باک خودرو می باشد.

البته لازم به ذکر است که این توضیحات در خصوص خودروهای داخلی و صفر کیلومتر صدق می‌کنند.

توجه داشته باشید که هر چقدر خودروی شما از طول عمر بیشتری برخوردار باشد باید در فواصل زمانی کوتاه‌تر اقدام به استفاده از مکمل انژکتور شوی نمایید. برای مثال اگر خودروی شما دارای ۵ سال کارکرد باشد، بهتر است در کارکرد بین ۲۰۰۰ الی ۵۰۰۰ کیلومتر اقدام به استفاده از این مکمل‌ها کنید.

معایب مکمل انژکتور شوی

مکمل انژکتور شوی اگر به درستی و طی فواصل زمانی مناسب و استاندارد مورد استفاده قرار گیرد هیچگونه معایبی به همراه نخواهد داشت. اما استفاده نادرست و نابجا از این مکمل می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در عملکرد خودرو و یا خراب شدن فیلتر بنزین گردد.

اما باید بگوییم که به طور کلی توصیه  سازمان‌ها و تولید کننده های اتومبیل به دارندگان خودرو این است که استفاده از مکمل‌های انژکتور شوی را از زمانی که خودرو آن‌ها صفر است شروع کنند و طی فواصل زمانی مشخص ادامه دهند. اما چنانچه خودرو شما فرسوده است و یا کارکرد بالایی دارد؛ در صورتی که برای نخستین بار قصد استفاده از مکمل انژکتور شوی را دارید، ما به شما توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهید. زیرا انژکتور خودرویی که چندین سال است رسوب زدایی و جرم‌گیری نشده است قطعاً حجم وسیعی از آلودگی را خواهد داشت. در نتیجه طی استفاده از مکمل انژکتور شوی این آلودگی‌ها از انژکتور خودرو جدا شده و به سمت سوزن انژکتور، لوله بنزین، پمپ بنزین و … حرکت کرده و در نتیجه این مسیرها را آلوده می‌کند.

مزایای مکمل انژکتور شوی

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم استفاده از مکمل انژکتور شوی به منظور افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ممکن است به دلیل رسوبات موجود در انژکتور، با ایجاد آلودگی زیاد از طریق اگزوز خودرویتان روبرو شوید. اما استفاده از این مکمل‌ها کلیه مشکلات عنوان شده را حل خواهد کرد که رفع این مشکلات در واقع جزو مزایای استفاده از مکمل انژکتور شوی محسوب می‌شود. از جمله مزایای دیگر این مکمل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • جلوگیری از یخ زدگی
  • بهبود سیستم سوخت رسانی

طریقه استفاده مکمل انژکتور شوی

طریقه استفاده از مکمل انژکتور شوی توسط تولید کننده آن‌ها روی محصول درج شده است. اما نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد این است که هنگام ترکیب بنزین با مکمل توجه کنید که باک بنزین تا حد امکان خالی باشد تا درصد در نظر گرفته شده برای بنزین و مکمل به درستی اجرا شود. همچنین ممکن است پس از استفاده از مکمل انژکتور شوی، خودروی شما برای مدتی عملکرد متفاوت‌تری داشته باشد، به طور مثال ممکن است لازم باشد تا خودرو  برای مدتی به صورت درجا کار کند. لازم به ذکر است که این موضوع اصلاً نگران کننده نیست و به مرور زمان خودروی شما به عملکرد سابق خود باز خواهد گشت.

توجه داشته باشید که در کنار نحوه استفاده اصولی از مکمل انژکتور شوی، خرید مکمل انژکتور شوی با کیفیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که خرید خود را از مراکز معتبر و با سابقه انجام دهید.

بهترین مکمل انژکتور شوی

شما زمانی موفق به خرید بهترین مکمل انژکتور خواهید شد که با توجه به مشکل و اختلال موجود در خودرویتان  اقدام به انتخاب مکمل نمایید. از آن‌جایی که امروزه برندها و مدل‌های مختلفی از مکمل‌های انژکتور شوی در بازار موجود است برای اینکه انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید بایستی با کاربردها و ویژگی‌های انواع مکمل‌ها نیز آشنا باشید. در نتیجه باید اینگونه عنوان کنیم که انواع مختلف مکمل انژکتور شوی هر کدام کاربرد بخصوصی دارند که انتخاب آن‌ها بایستی با توجه به ویژگی های مکمل و همچنین مشکل نقص خودرو صورت گیرد. ضمن اینکه بهترین مکمل انژکتور شوی باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

 

  • افزایش قدرت و عملکرد انژکتور
  • از بین بردن ضربه موتور
  •  کاهش مصرف سوخت
  • افزایش شتاب
  •  پاک کننده سیستم سوخت
  • ممانعت از ناک زدن موتور
  • و …

معرفی بهترین مکمل‌های انژکتور شوی

در ادامه به برخی برندهای مهم اشاره میکنیم:

 

1. انژکتور شوی سوناکس

کاربرد این نوع از مکمل انژکتور شوی از برند سوناکس در پاک کنندگی کاربراتور، سوپاپ سوخت، منیفولد سوخت، سر پیستون و سرسیلندر خلاصه می‌شود و از طریق خنثی کردن آب اسیدی فشرده در سوخت از زنگ زدگی سیستم سوخت جلوگیری به عمل می‌آورد. در نهایت استفاده از این مکمل باعث جرم زدایی و از بین رفتن رسوبات گردیده و احیای سیستم سوخت خودرو را به دنبال خواهد داشت.

2. مکمل انژکتور شوی مدل CARZ تاپ وان

این نوع از مکمل انژکتور شوی علاوه بر تمیز کردن انژکتور، در رفع آلودگی‌های کاربراتور نیز کاربرد دارد و به آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن آلودگی‌های موجود در سیستم انژکتور و کاربراتور را از بین می‌برد. بدین وسیله در بهینه سازی مصرف سوخت و در نتیجه کاهش مصرف آن تاثیرگذار خواهد بود.

3. مکمل انژکتور شوی گام اوت

تولید این محصول با استفاده از تست روی آخرین موتورها و تکنولوژی‌ها انجام گرفته است و حتی تاثیر پرقدرت آن روی موتورهای قدیمی نیز بیانگر کیفیت آن است. این نوع مکمل گام اوت توان سیستم سوخت را افزایش داده و در کاهش مصرف سوخت تاثیر بسزایی دارد. همچنین استفاده از آن در پاک کردن کاربراتور، سوپاپ سوخت، منیفولد سوخت، سوزن‌های انژکتور و سر پیستون نیز مفید واقع خواهد شد.

4. مایع مکمل انژکتور شوی کوئیک کلین Quick clean Fuel Injector Cleaner

استفاده از این نوع مکمل انژکتور شوی اگر به درستی صورت گیرد می‌تواند فواصل بین تعمیر و نگهداری خودرو را کاهش داده و راندمان خودرو را نیز بهبود ببخشد. در نتیجه چنانچه سوراخ‌های انژکتور خودروی شما در اثر رسوبات مسدود شده است می‌توانید با استفاده از این محصول عملکرد موتور خودروی خود را قوت ببخشید. همچنین با استفاده از این مکمل می‌توانید ارتعاشات درون سیلندر را نیز حل کنید.

نتیجه‌گیری

چنانچه با توجه به کلیه مطالب گفته شده در این مقاله قصد خرید مکمل انژکتور شوی را دارید، در قدم اول ما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید. کارواکس، مرکز دیتیلینگ خودرو به صورت کاملاً حرفه‌ای و اصولی در زمینه ارائه انواع مکمل‌های انژکتور شوی فعالیت دارد و بهترین نوع مکمل‌ها را با توجه به درخواست شما در اختیارتان قرار خواهد داد. پس چنانچه خواستار یک انتخاب اصولی در خرید مکمل انژکتور شوی با کیفیت هستید می‌توانید به ما اطمینان کنید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید