راهنمای خرید

بهترین شیشه شوی استاندارد اتومبیل چه ویژگی هایی دارد + راهنمای خرید

یکی از مهمترین مسائل در رانندگی ایمن‏‏، شیشه های تمیز وعاری از هرگونه لکه است. چراکه گاهی اوقات وجود لکه روی شیشه یا بخار کردن شیشه در زمستان، می تواند خسارات جبران ناپذیری را به وجود آورد. به طور مثال، اگر در شب های تاریک زمستانی، شیشه اتومبیل شما پر از لک باشد یا بخار کند، بازتاب نور چراغ ماشین های دیگر می تواند دیدتان را به میزان زیادی کاهش دهد.

اشتراک گذاری

یکی از مهمترین مسائل در رانندگی ایمن‏‏، شیشه های تمیز وعاری از هرگونه لکه است. چراکه گاهی اوقات وجود لکه روی شیشه یا بخار کردن شیشه در زمستان، می تواند خسارات جبران ناپذیری را به وجود آورد. به طور مثال، اگر در شب های تاریک زمستانی، شیشه اتومبیل  شما پر از لک باشد یا بخار کند، بازتاب نور چراغ ماشین های دیگر می تواند دیدتان را به میزان زیادی کاهش داده و متاسفانه دید محدود، اولین و مهمترین عامل تصادفات  جاده ای محسوب می شود. یکی از راه های فرار از این شرایط، استفاده از بهترین شیشه شوی خودرو برای اتومبیلتان است. اینکه بدانیم در هر فصلی و برای هر شیشه از چه نوع شیشه شوی استفاده کنیم تا از شر لکه ها، آلودگی ها و یا بخار در زمستان خلاص شویم مزیت محسوب می شود. اما ویژگی های بهترین مایع شیشه شوی خودرو چیست؟
اگر شیشه شوی مورد نظر شما بعد از استفاده، هیچ رگه ای از آلودگی روی شیشه باقی نگذاشت و توانست شیشه اتومبیل شما را کاملا درخشنده و تمیز کند، می توان گفت کارش را به درستی انجام داده است. ما در این مقاله از کارواکس، اولین مرکز تخصصی دیتیلینگ خودرو در ایران، به ویژگی های بهترین شیشه شوی ماشین می پردازیم. همچنین در مورد انواع شیشه شوی ماشین، تفاوت شیشه شوی ها در فصل های مختلف سال و همچنین بهترین مارک شیشه شوی صحبت می‌کنیم.

دو وِيژگی اصلی که هر شیشه شوی استاندارد خودرو باید داشته باشد.

بهترین شیسه شوی های اتومبیل از دو ویژگی مهم برخوردارند که باعث می شود که آن ها مناسب ترین عملکرد خود را داشته باشند. این دو ویژگی به شرح زیر است:

1. خاصیت ضد لک شیشه شوی

بهترین شیشه شوی ماشین، هرگز کوچکترین لکه ای روی شیشه به جا نمی گذراد‎‎. سازندگان شیشه شوی، خوب می دانند که کمترین  مشکلی که لکه های روی شیشه می تواند ایجاد کند، بازتاب نور خورشید و کاهش دید است.  بنابراین یکی از ویژگی های مهم شیشه شوی مناسب برای اتومبیل، ضدلک بودن آن است. وجود آمونیاک بیشتر در شیشه شوی این خاصیت را افزایش می دهد و می تواند انتخاب مناسبی باشد. هرچند که  که آمونیاک برای تمیز کردن شیشه های رنگی توصیه نمی شود. 

2. شیشه شوی آب گریز

این نوع از شیشه شوی ها مانع ازچسبیدن قطرات باران، روی سطح شیشه  می شوند.  درواقع بعد از استفاده ازاین محصول، هنگام باران شدید و ریزیش قطرات باران روی سطح شیشه،  تیغه های برف پاک کن به راحتی آن را از سطح شیشه پاک خواهد کرد به گونه ای هیچ اثر و لکه ای روی شیشه باقی نماند. همچنین از شیشه شوی های آب گریز برای  جدا کردن قطعات یخ از سطح شیشه در زمستان نیز استفاده می کنند.

بهترین شیشه شوی خودرو

تفاوت شیشه شوی اتومبیل بر اساس فصل های سال

علرغم اینکه ترکیبات اصلی شیشه شوی ها ثابت است اما در فصول مختلف به دلایلی مختلف یاز به افزدون مواد خاصی است تا عملکرد بهتری داشته باشد.

1. شیشه شوی حاوی الکل در زمستان

جلوگیری از یخ زدن شیشه ها در دمای زیر صفر، از مهم ترین چالش های فصل زمستان برای همه ما است.  شیشه شوی های حاوی ترکیبات الکلی مانند ایزوپروپیل، متانول واتانول می تواند چنین ویژگی داشته باشد. استفاده از اینگونه شیشه شوی ها در زمستان، علاوه بر اینکه شیشه اتومبیل شمارا تمیز و بدون لکه می کند، از یخ زدگی آن نیز جلوگیری خواهد کرد.
(البته توجه داشته باشید که اینگونه شیشه شوی ها ترکیبات سمی دارند و باید دور از دسترس حیوانات و کودکان قرار بگیرند.)

2. شیشه شوی های حاوی گلیسیرین در تابستان

پاشش حشرات روی شیشه در فصل تابستان و ریختن شهد گل و گیاه، بیشترین آلودگی را برای شیشه های اتومبیل ایجاد می کند. از طرفی گلیسیرین قدرت انحلال و پاک کنندگی قوی دارد‏، برای همین می تواند در تمیز کردن شیشه  بسیار موثر باشد. بنابراین سازندگان در  محصولات تابستانی  ازمحلول غلیظ گلیسیرین استفاده می کنند تا تمامی لکه های چسبناک به خوبی پاک شود. البته گاهی نامی از گلیسیرین روی  برچسب محصول وجود ندارد و به جای آن در بخش ویژگی ها از جمله (پاک کننده حشرات) استفاده می کنند؛ این جله نیز نشان می دهد  که محصول حاوی مقدار زیادی گلیسیرین بوده و مناسب فصل تابستان است.
همچنین  شیشه شوی های تابستان  باید از دمای جوش بالاتری برخوردار باشند تا زود از سطح شیشه بخار نشوند. بنابراین در ساختار آن از موادی با دمای جوش بالا استفاده می کنند.

محلول غلیظ شده تهیه کنیم یا رقیق شده؟!

در بازارهردونوع شیشه شوی غلیظ  یا رقیق شده با آب وجود دارد. در نوع رقیق شده شیشه شوی،  تنها کافی است محصول را داخل مخزن آب اتومبیل ریخته و از آن استفاده کنید. اما اگر شیشه شوی غلیظ داشته باشید، باید آن را با آب مخلوط کنید تا برای استفاده آماده شود. نسبت آب و مایع شیشه شوی بسته به سلیقه شما داشته و تخصص ویژه ای نمی خواهند. اما به طور کلی میزان رقیق کردن شیشه شوی ها بسته به فصل  استفاده، متفاوت است. مثلا در فصل تابستان نسبت محول به آب عدد  1به  9 بوده (یک لیتر محلول و نه لیتر آب ) و در زمستان بهتر است محلول به نسبت 1 به 4  (یک لیتر محلول  و چهار لیتر آب) ترکیب شود تا شیشه یخ نزند.
البته برای اینکه محصول موثرتر و مفید تری  داشته باشید، بهتر است آن را با آب یونیزه ترکیب کنید تا خاصیت پاک کنندگی آن بیشتر شود. بدین شکل  می توانید از رسوب مواد معدنی روی شیشه نیز جلوگیری کنید.

انواع شیشه شوی خودرو 

به طور کلی شیشه شوی های اتومبیل به دو صورت در بازار فروخته می شوند:

1. شیشه شوی افشانه ای ( اسپری)

این نوع از شیشه شوی ها از ابتدا در افشانه های مخصوص قرار دارد. هر زمان که  نیاز داشتید می توانید مقداری از آن را  به سطح شیشه بزنید و بعد آن را با دستمال یا برف پاک کن تمیز کنید.

2. شیشه شوی مخزن

برخی موارد هم لازم است تا شیشه شوی های رقیق شده و آماده را داخل مخزن آب اتومبیل خود بریزید و در صورت نیاز آن را روی سطح شیشه شوی اسپری کنید.

معرفی چند برند برتر شیشه شوی اتومبیل

 

1. مفرا(Mafra)

مفرا، یکی از تولید کننده های برتر دیتیلینگ از کشور ایتالیاست که طرفدارن زیادی دارد. هردو شیشه شوی مخزن و اسپری توسط برند مفرا تولید شده و یکی از بهترین محصول های موجود در بازار به شمار می رود. همچنین از این برند، شیشه شوی محلول ضد یخ نیز وجود دارد که مناسب فصل زمستان است. به گونه ای که با ریختن  آن در مخزن اتومبیل و شستن شیشه می توانید از یخ زدن آن در دمای زیر صفر درجه جلوگیری کنید. یکی دیگر از محصولات برند مفرا، شیشه شوی اسپری مانیاک(Mafra Maniac Glass Cleaner) است. با استفاده از این نوع شیشه شوی آثار چربی و کثیفی شیشه‌های خودرو به خوبی تمیز می شود. چراکه فرمولاسیون خاص آن باعث خشک شدن سریع شیشه شده و هیچ‌گونه لکه‌ای از خود برجای نمی‌گذارد.

2. سوناکس (Sonax)

یکی دیگر از برندهای معروف تولید کننده بهترین شیشه شوی خودرو، سوناکس است.اسپری شیشه پاک کن سوناکس Sonax Glass Cleaner یکی از محصولات این برند، با فرمولاسیونی بهداشتی و فاقد فسفات، برای نظافت شیشه، آینه منازل و اتومبیل مناسب است.

3. کوییک کلین (Quick Clean)

مایع شیشه شوی کوئیک کلین، یکی از محصولات این برند پرفروش، عملکرد فوق العده ای دارد. به وسیله این محلول به راحتی می توانید هرگونه چربی و آلودگی را از شیشه اتومبیل خود پاک کنید.

نتیجه

انتخاب بهترین شیشه شوی خودرو با کیفیت، ایمنی و آرامش شما را هنگام رانندگی  به ارمغان خواهد آورد. پس بهتر است در انتخاب آن حساسیت بیشتری داشته و نکات مهمی را رعایت کنید. مثلا از ویژگی های بهترین شیشه شوی مناسب برای اتومبیل این است که بسته به هر فصل نیاز آن را تامین کند. پس بهتر است در زمستان حتما به دنبال محلول های حاوی الکل باشید و در فصل تابستان به دنبال شیشه شویی باشید که گلیسرین بیشتری داشته باشد. همچنین به این نکته اهمیت دهید که شیشه شوی شما ضد لک باشد، چون گاهی همین لکه های نقطه ای کوچک می تواند باعث بازتاب نور خورشید شده و دید شما را تا میزان زیادی کاهش دهد که مطمئنا حوادث جبران ناپذیری به وجود  خواهد آورد.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید